کد خبر: ۱۰۹۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
استاندار اصفهان گفت: ضروری است همانند حوزه تأمین آب، قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان اصفهان تشکیل و جلسات آن به صورت هفتگی برگزار شود.
تشکیل قرارگاه مقابله با آلودگی هوا در استان اصفهان

به گزارش آرانیوز از اصفهان، سیدرضا مرتضوی در خصوص آلودگی هوای اصفهان، اظهار داشت: مطالعات حوزه آلودگی هوای استان اصفهان در سا‌ل‌های گذشته توسط دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان انجام شده که نیاز است با بررسی مؤلفه‌های جدید این مطالعات به‌روزرسانی شوند.

وی ادامه داد: مؤلفه‌هایی از جمله تفاوت در منابع آلاینده، جمعیت و سایر شاخصه‌ها بایستی در این مطالعات مد نظر قرار بگیرد.

استاندار اصفهان با اشاره به مطالعات جدید اداره کل محیط زیست استان در خصوص آلودگی هوا، بیان کرد: در این مطالعات جدید نیز اهداف، بازه زمانی برای اجرای مصوبات، وظایف دستگاه‌ها، موانع و پشتیبانی مصوبات، پایش و رصد تمکین و عدم تمکین از مصوبات نیز مد نظر قرار بگیرد.

وی ضمن اشاره به مصوبات بلاتکلیف مانده کاهش آلودگی هوای اصفهان، ادامه داد: برای مثال 16 سال است از مصوبه خارج کردن کارگاه های ریخته‌گری و آجرپزی از شعاع 50 کیلومتری می‌گذرد اما این مصوبه بلاتکلیف مانده بود و مصوبه ای که باید سال‌های گذشته اجرا می‌شد، در دو سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است. این مسائل به این دلیل است که سهم مشخص دستگاه‌ها تعیین نشده بود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: وقتی در مورد مجموعه‌های فولادی و پالایشگاهی صحبت می‌کنیم باید مصوباتی را در نظر داشته باشیم تا این مجموعه‌ها در بازه زمانی مشخص راهکارهایی را مد نظر بگیرند.

وی با تأکید بر تأمین آب و کاهش آلودگی هوا به عنوان دو مسئله اساسی استان، عنوان کرد: در حوزه آب از ابتدا قرارگاه آب استان اصفهان شکل گرفت و لازم است در حوزه آلودگی هوای استان اصفهان نیز همین رویکرد وجود داشته باشد.

مرتضوی گفت: راهکارها و اقدامات پراکنده کاهش آلودگی هوای اصفهان باید به صورت متمرکز اجرا شود. در این راستا ضروری است قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان تشکیل و به صورت هفتگی تشکیل جلسه دهد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار