کد خبر: ۱۰۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
همزمان با روز جهانی معلولین مهدی حکیمی با بیان اینکه مناسب سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی، ارتقاء کیفیت و کارآیی محیط شهری ازارکان جامعه توسعه یافته است افزود: مناسب سازی فضای شهری و اماکن عمومی برای حضور معلولان و قشر کم توان جسمی، حرکتی یک ضرورت انکار ناپذیر به شمار می‌رود

مناسب سازی فضاهای شهری و اماکن عمومی از ارکان جوامع توسعه یافته است

به گزارش آرانیوز استان سمنان ، وی گفت :سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان برحسب وظایف ذاتی خود به دنبال اجرای مقررات ملی شهر سازی در ساختمانهای در حال ساخت در استان می باشد.

وی اضافه کرد: ساختمانهای عمومی،مراکز خرید،ادارات ،مدارس و سایر ابنیه ای که بیشتر مورد استفاده این قشر جامعه قرار می گیرند مکلف به اجرای ضوابط ساخت وساز در این حوزه می باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان افزود:ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻈﺎم ﻣﻬندسی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن در ﺟﻬﺖ ارﺗﻘﺎء داﻧﺶ ﺣﺮﻓﻪای و کﺴﺐ ﻣﻬﺎرت ﻓنی اﻋﻀﺎی ﺧﻮد ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺑﺮگزاری دورهﻫﺎی ﺗﺨﺼﺼی-ﺣﺮﻓﻪای در زﻣﯿﻨﻪﺿﻮاﺑﻂوﻣﻘﺮراتﺷﻬﺮﺳﺎزی و ﻣﻌﻤﺎریﺑﺮای اﻓﺮاد دارای ﻣﻌﻠﻮﻟﯿﺖ اﻗﺪام می نماید.

ایشان اضافه کرد: اﻋﻀﺎی ﺳﺎزﻣﺎن ﻧﻈﺎم ﻣﻬﻨسی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻣﻮﻇﻒ ﺑﻪ رﻋﺎﯾﺖ ﺿﻮاﺑﻂ مربوط به این حوزه در ﺗﻤﺎم زﻣﯿﻨﻪﻫﺎی ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻬﻨﺪسی از ﻗﺒﯿﻞ ﻃﺮاحی، ﻧﻈﺎرت، اﺟﺮا، ﺑﻬﺮهﺑﺮداری و نگهداری ﻫﺴﺘﻨﺪ.وﻇﯿﻔﻪﻧﻈﺎرت ﺑﺮ ﺣﺴﻦ اﻧﺠﺎم ﺧﺪﻣﺎت ﻣﻬﻨﺪسی ﺑﺮ ﻋﻬﺪه ﻫﯿﺄت ﻣﺪﯾﺮه ﻧﻈﺎم ﻣﻬﻨﺪسی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن در استان می باشد.

حکیمی افزود: بر اساس مصوبات مقررات ملی ساختمان برای هر یک از دستگاه های مرتبط با صنعت ساختمان در این خصوص وظایفی تعیین شده و اداره کل بازرسی ﺟﻬﺖ دﻓﺎع از ﺣﻘﻮقﺷﻬﺮوﻧﺪی اﻓﺮاد دارایﻣﻌﻠﻮﻟﯿﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻋﺪم اﺟﺮایﺿﻮاﺑﻂ ﻣﻨﺪرج در اﯾﻦ ﻣﺼﻮﺑﻪ در ﻣﺤﺎکم ﻗﻀﺎیی وکﯿﻞ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻧﻤﻮده و ﺑﻪ دادگاه ﻣﺮﺑﻮﻃﻪ ﻣﻌﺮفی ﻧﻤﺎﯾﺪ.

:ﺷﻮراﯾﻌﺎلی ﺷﻬﺮﺳﺎزی و ﻣﻌﻤﺎری اﯾﺮان ﺿﻮاﺑﻂ و ﻣﻘﺮرات ﺷﻬﺮﺳﺎزی ﺑﺮای اﻓﺮاددارایﻣﻌﻠﻮﻟﯿﺖﺟﺴمی و ﺣﺮکتی، در سال 1398 مورد بررسی قرار داده است.

ﻣﻘﺮرات ﺷﻬﺮﺳﺎزی و ﻣﻌﻤﺎری ﺑﺮای اﻓﺮاددارایﻣﻌﻠﻮﻟﯿﺖ در 15 بند به تصویب رسیده است.

برچسب ها: استان سمنان
نظرشما
پربازدیدها