کد خبر: ۱۰۷۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
دادستان شهرستان ری از شناسایی و مسدودسازی ۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در راستای احیای آب چشمه‌علی خبر داد و گفت: همچنان رسیدگی به سایر علل خشک شدن چشمه‌علی تا احیای آب این چشمه توسط دادستانی در حال پیگیری است.
۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز برای احیای آب چشمه‌علی مسدود شد

محمدمهدی رحیمی در گفت‌وگو با آرانیوز در ری، در خصوص پیگیری‌های انجام شده از تیرماه سال جاری تاکنون در راستای بازگشت آب به چشمه‌علی اظهار داشت: در مرحله نخست دادستانی علت این اتفاق را از نهادهای شهرداری تهران، اداره منابع آب و اداره میراث فرهنگی جویا و دستگاه‌های مذکور مکلف به ارائه گزارش با اعلام نظر کارشناسان منتخب شدند.

وی افزود: در گزارش‌های دریافتی از دستگاه‌های متولی علت‌های خشک شدن چشمه‌علی شامل کاهش سطح کلی آب‌های زیرزمینی، حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح شهرری و حفاری مترو خط 6 و تلاقی رگاب‌های چشمه با تونل مترو است.

دادستان شهرستان ری در ادامه گفت: بر اساس گزارش اولیه اداره منابع آب 270 چاه غیرمجاز در سطح شهرستان ری با استفاده از نقشه‌های هوایی و گزارش‌های محلی و شکایات مردمی شناسایی و در نهایت دستور ویژه جهت امحا و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز صادر شد.

رحیمی تصریح کرد: مسدودسازی چاه‌های غیرمجاز به علت جلوگیری از مسدودسازی توسط مالکان و محدودیت نیروی انسانی و منابع مالی با تأخیر انجام شد لذا فرماندهی انتظامی شهرستان ری به‌منظور تأمین امنیت و برخورد با اخلال گران و سوداگران احتمالی به کمک اداره آب آمد.

وی ادامه داد: اداره منابع آب شهرستان ری با بودجه‌ای بالغ‌بر 4 میلیارد تومان حسب دستور دادستان جهت مسدودسازی تمام چاه‌های شهرستان ری اقدام و تمامی چاه‌های غیرمجاز مسدود شد.‌

معاون وزیر میراث فرهنگی:‌ خشک شدن چشمه‌علی‌ ‌«غصه بزرگی» است

دادستان شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: مسدودسازی 270 چاه غیرمجاز در دراز مدت موجب احیای آب چشمه‌علی خواهد شد اما همچنان رسیدگی به سایر علل خشک شدن چشمه‌علی تا احیای آب این چشمه توسط دادستانی در حال پیگیری است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار