کد خبر: ۱۰۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری تهران، گفت: برای کاهش تردد خودروهای حامل زباله تمهیداتی اندیشیده شده که از ورود این خودروها به شهر جلوگیری شود، راه‌اندازی شهرک پسماند در جهت کاهش آلایندگی، آلودگی و بوی نامطبوع در حال انجام قرارداد است.
تمهیداتی اندیشیده شده که خودروهای حامل زباله وارد شهرها نشوند

به گزارش آرانیوز از ری، حسین نظری عصر امروز در حاشیه هجدهمین جلسه شورای اسلامی استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آرادکوه و مشکلات ناشی از جمع‌آوری زباله تهران، اظهار داشت: موضوع جمع‌آوری زباله شهر تهران معضلی بسیار قدیمی و کهنه است و طبیعتاً تراکم جمعیت و گستردگی شهر تهران و پیوستگی با سایر شهرها و روستاهای همجوار معضلاتی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: بر مدیریت شهری تهران واجب بود که برای رفع مشکلات پسماند و جمع‌آوری زباله برنامه‌ریزی داشته باشد، لذا طرح جامع پسماند شهر تهران به صورت منسجم و قانونی با کمک مسئولان شهرستان ری و استانداری تهران و سازمان محیط‌ زیست و سایر دستگاه‌های متولی به تصویب رسید و ابلاغ شد.

معاون خدمات شهری و محیط‌ زیست شهرداری تهران گفت: مقدمات اجرایی‌شدن طرح جامع پسماند در حال انجام است و قراردادها در حال آماده‌سازی است که در نهایت با کمک تمامی نهادهای مسئول پیگیری خواهد شد. طرح جامع پسماند با بودجه مصوب شورای شهر تهران آغاز شده و مقدمات و مراحلی دارد که باید اجرایی شود و زمان‌بندی مشخصی برای آن در نظر گرفته نشده و مرحله‌ به‌ مرحله پیش خواهد رفت.

تخلیه شیرابه اشغال تهرانی‌ها در خیابان‌های کهریزک‌/ شهردار تهران ببیند + فیلم

وی ادامه داد: با اجرای طرح جامع پسماند، کاهش بوی نامطبوع و مشکلات ناشی از آن را در دستور کار داریم و برای کاهش تردد خودروهای حامل زباله تمهیداتی اندیشیده شده که از ورود این خودروها به شهر جلوگیری شود. راه‌اندازی شهرک پسماند در جهت کاهش آلایندگی، آلودگی و بوی نامطبوع در حال انجام قرارداد است.

معاون شهردار تهران در واکنش به ریزش شیرابه از خودروهای حامل زباله در کهریزک خاطرنشان کرد: ریزش شیرابه ممکن است ناشی از تخلف خودرو یا نقص فنی باشد، لذا نظارت‌ها در این زمینه تشدید شده تا شاهد کاهش ریزش شیرابه از خودروهای حامل زباله باشیم و از بروز این معضلات متأثر و ناراحت هستیم.

 

 
نظرشما
پربازدیدها