کد خبر: ۱۰۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت مطرح کرد؛
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برقی شدن وسایل حمل و نقل عمومی و اضافه شدن هزار اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل تهران در دستورکار دولت است.

اضافه شدن هزار دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل تهران

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره تمهیداتی که این سازمان برای موضوع آلودگی هوا در ۶ ماه دوم سال برنامه‌ریزی کرده است، گفت: دو موضوع در دستورکار دولت قرار دارد نخست برقی شدن وسایل حمل و نقل عمومی است و دیگر اینکه شهرداری تهران حدود هزار دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه خواهد کرد.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: تولید و قرار گرفتن هفت نوع خودروی برقی در چرخه حمل و نقل کشور در دستورکار نهاد ریاست جمهوری است و ۱۵۰ ایستگاه شارژ خودروی برقی در شهر‌های تهران و کرج تاسیس شده است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال این تعداد به هزار ایستگاه افزایش خواهد یافت و در شهر‌های ساری، تبریز و اصفهان توسعه می‌یابد.

سلاجقه درباره افزایش کیفیت سوخت خودور‌ها ابراز امیدواری کرد که در این حوزه به سمتی حرکت کنیم که از سوخت‌های ناپاک استفاده نشود.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه وزارت نفت بر اساس تکالیفی که دارد کار‌های زیربنایی مهمی را در این حوزه در دستور کار دارد، یادآور شد: بهینه‌سازی و افزایش کیفیت سوخت ازجمله مسائلی است که در ۹ تا ۱۱ پالایشگاه کشور دنبال می‌شود و البته برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند بازه زمانی و اعتبارات کافی هستیم.

سلاجقه درباره تاثیر موتورسیکلت‌ها، سوخت مازوت و کارخانه‌های اطراف تهران در ایجاد آلودگی اظهار کرد: بر اساس ایستگاه‌های پایش ۳۴ گانه که در استان تهران مستقر هستند، این آلودگی بیشتر مربوط به خودرو‌های متحرک و بنزین‌سوز است.

 
نظرشما
پربازدیدها