کد خبر: ۵۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان با بیان این که با هنجارشکنی ها طبق قوانین برخورد خواهد شد، گفت: طرح ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی امسال در ماه رمضان نیز اجرا می شود زیرا این طرح را جزو مطالبات اساسی مردم از پلیس می دانیم که این طرح ادامه خواهد داشت.

 جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان: در ماه رمضان با هنجارشکنی ها طبق قوانین برخورد خواهد شد

به گزارش خبرنگار آرانیوز حوزه خوزستان، سرهنگ صالحی پیش از ظهر امروز در نشست خبری ماهیانه پلیس خوزستان اظهار کرد: طرح ارتقا امنیت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر در ماه مبارک رمضان از 29 خرداد تا 5 تیرماه به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدرو روزجهانی مبارزه با مواد مخدراجرا می شود.

eamf_img_3407.jpg

وی افزود: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در گرمای شدید و شرایط خاص آب و هوایی خوزستان شهروندان جهت خرید و رفتن به مکان های تفریحی زمان بعد از افطار را انتخاب می کنند که دراین راستا تدابیری از سوی پلیس راهور نیروی انتظامی اندیشیده شده است تا در روان سازی تردد شهروندان امنیت برقرار باشد.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان درخصوص روزه خواری در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: خوشبختانه دراستان در بحث روزه خواری مورد خاصی نداشته ایم اما باتوجه به اینکه روزه خواری از نظر شرعی حرام و تظاهر به روزه خواری از جرائم مشهود است شهروندانی که به هر دلیلی قادر به روزه گرفتن نیستند از روزه خواری در انزار عمومی خودداری کنند و حرمت این ماه را نگه دارند چرا که درغیر این صورت اگر موردی مشاهده شود با هنجارشکنی ها طبق قوانین برخورد خواهد شد.

 

صالحی افزود: مراکز اقامتی مانند هتل ها و رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاهها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از سازمان ها می توانند  با رعایت شئونات اسلامی به کار و فعالیت خود در ماه مبارک رمضان ادامه دهند.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان اظهار داشت: سایر فروشگاهها و مراکز فروش نوشیدنی ها از اذان صبح تا زمان افطاراز ارائه هرگونه سرویس پذیرایی به مشتریان خودداری کنند چرا که دراین راستا تیم های نظارتی اداره نظارت بر اماکن صنفی بازرسی می کنند و اگر موردی را مشاهده کردند برخورد خواهد شد.

 

وی ادامه داد: طرح ارتقا امنیت اجتماعی و اخلاقی امسال در ماه رمضان نیز اجرا می شود زیرا این طرح را جزو مطالبات اساسی مردم از پلیس می دانیم که این طرح ادامه خواهد داشت.

صالحی در خصوص دومین مرحله طرح ارتقا امنیت اجتماعی بیان کرد: طرح مذکور را با هدف برخورد با سارقین و مجرمین حرفه ای و سابقه دار خصوصا در بحث سرقت و بالا بردن ضریب امنیت و ارتقا امنیت اجتماعی در بین شهروندان اجرا خواهیم کرد که تاکنون این طرح یک هفته ای توفیقات خوبی برای ما داشته است.

وی در خصوص انجام حرکات نمایشی و دستی کشیدن خودروها در پایان ساعات شب در سطح شهر عنوان کرد: تعداد25 خودرو که اقدام به حرکات نمایشی در سطح شهر می کردند را توقیف کرده ایم که در این خصوص برای خودروهای متخلف مدت توقیف طولانی تری را در نظر گرفته شده است.

صالحی بیان کرد: در خصوص سرقت منزل  90 درصد و سرقت مغازه 54 درصد افزایش کشف را داشتیم که  نسبت به اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در ماه گذشته به مرحله اجرا گذاشته شد و به دنبال آن 2 درصد افزایش کشفیات را در استان داشتیم.

وی در خصوص هفته مبارزه با مواد مخدر و طرح تشدید با خورده فروشان موادمخدر افزود: این طرح را از 23 خرداد ماه در سطح استان اجرایی کرده ایم که در این راستا قریب بر 30 کیلو انواع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر کشف و ضبط شد و 51 نفر را نیز دستگیر کرده ایم.

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی خوزستان گفت: 57 در صد کشفیات مواد مخدر سنتی و صنعتی را در کارنامه یک ماه خود داشته ایم و در خرداد ماه نیز 3 باند تهیه و توزیع مواد مخدر را شناسایی و دستگیر کرده ایم.

وی تصریح کرد: در این ماه 3 نفراز سارقین سیم های برق در شهرستان هفتگل و شوشتر که در شهرستانهای اهواز، شوشتر، باغملک، هفتگل، رامهرمز اقدام به این کار می کردند را شناسایی و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

 صالحی همچنین به دستگیری اعضای باند سارقین مسلح جایگاه های سوخت اشاره کرد و افزود: در ماه های گذشته این باند 5 نفره در دزفول و شوشتر اقدام به سرقت از جایگاه های سوخت می کردند که با هوشیاری پلیس نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شدند.

وی همچنین از دستگیری باند 2 نفره در آبادان که اقدام به اخاذی از شهروندان آبادانی با سوء استفاده از لباس نیروی انتظامی می کردند خبرداد.

به گزارش آرانیوز. در خردادماه در طرح کنترل محورهای مواصلاتی و طرح ارتقا امنیت اجتماعی و طرح پاکسازی  نقاط آلوده که ماحصل تلاش ماموران نیروی انتظامی استان بوده است کشف یک تن و 14 کیلو انواع مواد مخدر در 3 ماه گذشته را به دنبال داشته است.

 gz9e_img_3432.jpg79ww_img_3436.jpg83ti_img_3435.jpg

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار