کد خبر: ۴۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 20 هزار و 698 نفر از هموطنان متاثر از حوادث جوی و اقلیمی در 262 شهر، روستا و محورهای کوهستانی 27 استان کشور خبر داد.
به گزارش آرانیوز، مرتضی سلیمی روز چهارشنبه با تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر از روز 26 تا 29 اسفند (ساعت 6 و 30 دقیقه) در استان های متاثر از حوادث جوی و اقلیمی، افزود: طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از سوی گروه های امداد و نجات، حوادث یادشده مسافران را در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان های جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان با مشکلاتی همراه کرده است.

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در 72 ساعت گذشته سه هزار و 595 نفر از هموطنان و مسافران متاثر از حوادث جوی و اقلیمی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند و 53 نفر دیگر از متاثرین اینگونه حوادث به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: ارائه خدمات سرپایی به 45 نفر از مصدومان حوادث ترافیکی، انتقال 10 مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانی، رهاسازی هزار و 201 دستگاه خودرو از برف و تخلیه آب از 453 واحد منزل مسکونی؛ از دیگر اقدامات 480 تیم (متشکل از هزار و 784 نفر امدادگر و نجاتگر هلال احمر) در خدمات رسانی به هموطنان و مسافران در 27 استان کشور بوده است.

به گفته سلیمی، در این حوادث متاسفانه دو نفر از هموطنان ( سوادکوه در اثر ریزش کوه یک نفر، میانرود بر اثر وقوع سیل یک نفر) فوت شده اند و یک نفر (مفقودی در منطقه مه ولات) از سوی گروه های امداد و نجات ثبت و گزارش شده است.

وی، از توزیع ٨٠ دستگاه چادر امدادی، 2 هزار و 390 تخته پتو، 500 تخته موکت، هزار و 700 کیلوگرم نایلون، دو هزار و 580 بسته غذایی شرایط اضطراری عمومی، هفت هزار و 300 بطری آب معدنی، دو هزار و 200 قوطی انواع کنسروجات، 18 هزار و 200 قرص نان، 70 کیلوگرم خرما، 11 هزار 700 کیلوگرم برنج، هزار و 790 کیلوگرم روغن و 990 بسته بیسکوییت در بین متاثرین از حوادث جوی و اقلیمی خبر داد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه عملیات امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی و اقلیمی در استان های مازندران، گلستان، سمنان، خراسانی شمالی و سیستان و بلوچستان ادامه دارد، از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی 112 تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره 112 در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار