کد خبر: ۴۳۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
وزیر نیرو گفت: در راستای تامین آب آشامیدنی در استان بوشهر ساخت ۵ سد در استان آغاز شده که برای اجرای این طرح‌ها ۱۶۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.
به گزارش آرانیوز(حوزه بوشهر)، رضا اردکانیان بعد از ظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی آب شیرین کن بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر، 82 پروژه آب شیرین کن در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد 60 پروژه به بهره برداری رسیده و 22 پروژه نیز در حال ساخت است.

وی افزود: با بهره برداری از 82 آب شیرین کن در سطح کشور، انتظار می‌رود که 155 میلیارد لیتر آب در طول سال برای مصرف و استفاده بهداشتی در اختیار مردم کشورمان قرار گیرد.

ویزیر نیرو تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود برای تامین آب مصرفی و بهداشتی برای استان بوشهر به دنبال استفاده از منابع آبی دریا گام برداشته‌ایم که در این راستا سه پروژه بزرگ آبی در زمینه آب شیرین کن از امروز در این استان آغاز به اجرا شده است.

اردکانیان با اشاره به سرمایه گذاری یک هزار و 600 میلیارد تومانی ساخت سد دراستان بوشهر، یادآور شد: علاوه بر پروژه‌های آب شیرین کن در سطح استان بوشهر، فعالیت‌های در عرصه ساخت سد نیز در این استان آغاز شده که سد رئیسعلی دلواری به مرحله بهره برداری رسیده و ساخت سدهای باغان، خائیز، باهوش دالکی و دشت پلنگ در دست ساخت است.

وی عنوان کرد: همان اندازه که ساخت این سدها و آب شیرین کن‌ها حائز اهمیت است نوع مصرف و چگونگی استفاده آن توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید
پاسخ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به یک شبهه درباره سدسازی‎ها

گیلان|‌ نهضت سدسازی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی است

گلستان|‌سدسازی‌ غیراصولی "تنها خلیج ایرانی دریای خزر" را خشک کرد

وزیر نیرو در مورد ملاحظات زیست محیطی ساخت آب شیرین کن بیان کرد: نه تنها آب شیرین کن‌ها بلکه هر پروژه عمرانی اگر ملاحظات زیست محیطی در آن در نظر گرفته نشود، می‌تواند مخرب باشد.

اردکانیان ادامه داد: عمده‌ترین مشکلی که می‌تواند آب شیرین کن بر محیط زیست وارد کند تاثیر بر آبزیان و اکوسیستم دریایی است که سعی ما این است با استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در عمق‌های قابل محاسبه پسماند آب شیرین کن‌ها وارد دریا شود که تاثیری بر دریا و موجوداتش نداشته باشد.

وی اظهار داشت: البته می‌توان با استفاده از تکنولوژی‌های روز، نمک جامد حاصل از پسماند آب شیرین کن‌ها را به نمک جامد تبدیل و به عنوان یک منبع اقتصادی از آن استفاه کرد.

وزیر نیرو در مورد برنامه‌های وزارت متبوعش در تابستان سال 98 برای مقابله با خاموشی‌های احتمالی بیان کرد: با ورود 27 نیروگاه جدید در مدار تولید و مدیریت مناسب بر مصرف به دنبال پیشگیری از هر گونه بحران احتمالی هستیم.

اردکانیان با اعلام این که الگوهای مصرف آب و برق در استان بوشهر نگران کننده است ادامه داد: انتظار می‌رود مردم و مسئولان نسبت به مصرف بهینه تلاش کنند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت خرید برق از نیوگاه اتمی توسط وزارت نیرو ، بیان کرد: مطابق ضوابط دولت به عنوان یک مشتری خریدار برق نیروگاه اتمی بوشهر هستیم و متناسب با نیازها و تولید برق از این نیروگاه خریداری می‌شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار