کد خبر: ۴۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور شروع پروژه ساخت ماهواره جدید در این دانشگاه را اعلام کرد.

به گزارش آرانیوز، احمد معتمدی  گفت: صبح امروز در محل پرتاب ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور داد که بلافاصله پروژه بعدی ساخت ماهواره در این دانشگاه آغاز شود.

وی درخصوص وضعیت فعلی ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: زمانی که ماهواره پرتاب می شود دیگر به زمین باز نمی گردد.

ماهواره پس از جدا شدن از ماهواره بر شروع به کار کرد

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: در پرتاب ماهواره پیام آنچه که مثبت بود این است که ماهواره پس از جدایی از ماهواره بر شروع به کار کرد و این امر نشان می دهد که ماهواره مشکل نداشته و تا لحظه های آخر نیز فعالیت داشته است.

ماهواره بر ۹۰ درصد موفق عمل کرد

معتمدی گفت: ماهواره بر هم کار مهمی بود و ۹۰ درصد موفق عمل کرد تنها در بخشی که باید به ماهواره سرعت اولیه را دهد مشکل پیدا کرد اما در بقیه مراحل خوب عمل کرد.

پیام به زمین سیگنال فرستاد

وی عنوان کرد: ماهواره پیام پس از پرتاب، سیگنال هایی را به زمین فرستاد که این سیگنال ها آنالیز می شود و اطلاعات دقیق تر مشخص خواهد شد.

در زمان کوتاهتری ماهواره جدید می سازیم

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: باتوجه به اینکه ماهواره پیام در این دانشگاه طراحی و ساخته شد اکنون ما تجربه های زیادی کسب کرده ایم و قادر خواهیم بود سریعتر و در فاصله کوتاه تر ماهواره جدیدی بسازیم.

به گزارش مهر، صبح امروز ۲۵ دی ماه ماهواره پیام دانشگاه صنعتی امیرکبیر پرتاب شد که این ماهواره پس از دو مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و در مدار قرار نگرفت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار