کد خبر: ۴۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
بجنورد- مدیر کل ثبت اسناد خراسان شمالی از رشد ۲۱ درصدی صدور اسناد مالکیت تک برگی کاداستری در ثبت اسناد این استان خبر داد.
به گزارش آرانیوز، علی اصغر اسدی اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۱۴هزار ۷۲۵ برگ اسناد مالکیت کاداستری صادر و تحویل مالکین شده است.

مدیرکل ثبت اسناد خراسان شمالی ضمن با اهمیت دانستن طرح کاداستر و همچنین قانون جامع حد نگار گفت: این تعداد برگ اسناد مالکیت کاداستری با ضریب امنیت بالا صادر و تحویل مالکین شده که این میزان به نسبت سال گذشته رشد ۱۴درصدی داشته است.

اسدی افزود: تمام اسناد مالکیت دفترچه ای در اختیار مردم، طبق قانون جامع کاداستر کشور، ظرف مدت پنج سال از تصویب این قانون باید به سند تک برگی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تامین امنیت اجتماعی در رابطه تحقق این توسعه، صدور سندتک برگی اقدامی مهم و موثر در تامین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است.

وی ادامه داد: از مشخصات این سند غیر قابل جعل بودن آن به دلیل درج برچسب هولوگرام و همچنین تعویض سند پس از هر انتقال است.

مدیرکل ثبت اسناد خراسان شمالی اضافه کرد: از دیگر مزایای سند کاداستر ارتقاء امنیت و آرامش روانی، کاهش اشتباهات، حذف نوشتار های دستی ،تحویل اسناد مالکیت به درب منازل مالکان، شفاف سازی امور و بروز رسانی اطلاعات مالکیت است.

وی همچنین خواستار مراجعه مالکین به ادارات ثبت اسناد واملاک در شهرستان محل وقوع ملک برای تعویض اسناد مالکیت دفترچه ای به تک برگ شد و افزود: اسناد مالکیت در کم ترین زمان ممکن صادر و به مراجعین تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون  و براساس قرارداد منعقده با اداره پست معاملات انجام شده  در دفاتر اسناد رسمی که دارای سند تک برگ است درکمتر از ۴۸ ساعت صادر و به وسیله ماموران پست درب منزل به مالکین تحویل می شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار