کد خبر: ۴۰۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: آمریکا با القای این موضوع به کشورهای منطقه که ما برای حمایت از شما ایران را تحریم‌ کردیم به دنبال اخاذی از این کشورها هستند و از سوی دیگر به دنبال تسلط رژیم صهیونیستی در این کشورهای فلاکت‌ زده است.
به گزارش آرانیوز، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 1 مهر 97) گفت: هفته دفاع مقدس را به ملت ایران ،‌نمایندگان و همه رزمندگان سلحشور به ویژه خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز تبریک عرض می‌کنم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه تروریستی روز گذشته در اهواز اظهار داشت: امروز که 31 شهریور مصادف با ایام سوگواری سید الشهدا و یاران باوفای آن حضرت بود با جنایت تروریست‌های پلید در شهر اهواز رنگ شهادت گرفت دهها نفر از مردم عزیز خوزستان در این عملیات جنایتکارانه به یاران خود در دفاع مقدس پیوستند و یا مجروح شدند. 

وی افزود: سوال این است چرا در این روز دزدانه به این اقدام دست زدند و زنان و کودکان بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند. تروریست‌های دست پرورده قدرت‌های جنایتکار می‌توانستند این کار را در زمان دیگر و در خیابان نیز انجام دهند علت انتخاب این مکان و زمان را باید به درستی دریافت. 

لاریجانی خاطر نشان کرد: رژه نیروهای مسلح نشانگر اقتدار یک نظام است، بخصوص در کشور ما که از ابتدای انقلاب با تحریم نظامی مواجه بود. رژه نیرهای مسلح همراه با ادوات نظامی متنوع که همگی با همت و اراده متخصصین نظامی ساخته شده نشانگر تحقق راهی بود که امام (ره) به جوانان سرزمین آموخت که با اراده قوی می‌توانید استقلال همه‌جانبه پیدا کنید. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امسال حجم انبوه سلاح‌های مدرن مانور اقتدار و استقلال کشور بود. این صحنه برای قدرت‌های چپاول‌گر قابل تحمل نیست به دو جهت اولا از این جهت که سال‌هاست با تبلیغات وسیع در جهت اخاذی کشورهای منطقه این تئوری را دنبال می‌کنند که ایران را به خاطر حمایت از شما کشورهای منطقه تحریم نظامی کرده‌ایم و شما با خرید سلاح‌های مدرن از آمریکا می‌توانید در مقابل قدرت محدوده شده و تحریم شده ایران بایستید و هدف آنها علاوه بر اخاذی تسلط رژیم صهیونیستی بر این کشورهای فلاکت‌زده است.  وقتی آنها به عینه قدرت تجهیزاتی ایران را در همین شرایط تحریم مشاهده کنند و اراده قوی جوانان سلحشور ایران را ببنند همه داستان‌سرایی آنها دچار بحران توجیهی می‌شود. 

وی افزود: دوم اینکه با همه شیطنت‌های تبلیغاتی آمریکا مساله استقلال ایران در 40 سال پیس از پیروزی انقلاب اسلامی علی‌رغم همه دسیسه‌ها اعم از جنگ و تحریم برای مردم منطقه یک موضوع تامل‌برانگیز شده است. همیشه نمی‌توان با تبلیغات خود را به خواب زد ملت‌ها وقتی ابهت نیروهای مسلح مستقل و قدرتمند ایران را می‌بینند و از طرفی دخالت‌های نظامی آمریکا بر کشورشان و تحقیر مستمر آنان را مشاهده می‌کنند دچار تردید جدی در مسلک وابستگی سیاسی می‌شوند. 

لاریجانی ادامه داد: لذا برای انحراف افکار عمومی دنیا باید این صحنه با یک اقدام سبوعانه تحت الشعاع تبلیغاتی قرار دهند تا ابعاد قدرت نظامی ایران دیده نشود. بلکه به عکس با تبلیغات زیاد عملیات تروریستی را بزرگنمایی کنند و نشانه ضعف قدرت امنیتی ایران قلمداد کنند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از طرفی این اقدام نشان می‌دهد که آمریکایی ها با همه اقدامات تحریمی و تبلیغاتوسیعی دچار یأس شدند در این 40 سال دهها بار تصور کردند که ایران کارش تمام شده یک روز با جنگ صدام هل‌هله راه انداختند که ایران چند هفته دوام نمی‌آورد. یک روز با کودتای نوژه کار را فیصله تلقی کردند با هر بحران سیاسی اجتماعی داخلی دچار توهم شدند و ستاد ویژه راه انداختند. 

وی افزود: وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در خاطرات خود از این ستادهای توهمی بسیار گفته است اما هر بار دچار یأس شده‌اند. این بار هم با دستپاچگی از توافق هسته‌ای خارج شدند و ژست اقدام همه‌جانبه و تشکیل ستاد تکراری را به خود گرفتند اما ظاهرا به این نتیجه رسیده‌اند به این نحو هم سرشان به سنگ می‌خورد پس باید از هر وسیله‌ای برای مقابله با ملت بزرگ ایران استفاده کرد و به قول خودشان به هم ریختگی امنیتی برای ملت ایران ایجاد کنند. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: گرچه این تقلای آخر آنها در مقابل اراده ملت حسینی ایران به جایی نمی‌رسد اما دستگاه‌های امنیتی کشور موضوع را جدی بگیرند، موضوع امنیت ملت مساله‌ای نیست که تعلل آن توجیه داشته باشد همانگونه که رهبر معظم انقلاب دستور دادند نیروهای امنیتی باید با جدیت و فوریت مساله را پیگیری کنند و ریشه این تبهکاران را بخشکاند. کمیسیون امنیت ملی به دلیل اهمیت این مساله باید این موضوع را به طور جد پیگیری کند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه به خانواده محترم شهدا تسلیت می‌گوید. برای مجروحین آرزوی سلامتی و شفای عاجل کرده و به مردم شریف اهواز و نمایندگان محترم خوزستان نیز عرض تسلیت داریم. 

وی در پایان با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی مدارس در اول مهر را به همه معلمان و دانش‌آموزان تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم که سال تحصیلی جدید سالی پربرکت برای همه ملت ایران باشد. 

حضرت آیت الله استادی: مسئولان بیش از دیگران مراقب رفتار و گفتار خود باشند

حضرت آیت الله استادی گفت: روز قیامت زمین، زمان، فرشتگان شهادت می‌دهند که آقایان مسئول چه موضعی گرفتند، چه صحبتی داشتند، کجا چه رأیی دادند و چه رأیی ندادند و همچنین اگر رأیی داده نشده باشد آن را به عنوان غفلت حساب و کتاب می‌شود.

حضرت  آیت‌الله رضا استادی از مدرسین برجسته و استاد اخلاق حوزه علمیه قم در نشست علنی امروز (یکشنبه، اول مهرماه) مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان مراقب حرف و سخن خود باشند چرا که تأثیر بسیاری بر دینداری مردم دارد گفت: زندگی شما مسئولان بر دینداری مردم تأثیرگذار است بنابراین بیش از دیگران باید بر رفتار و گفتار خود مراقبت داشته باشید.

وی  با بیان اینکه روز قیامت زمین، زمان، فرشتگان شهادت می‌دهند که آقایان مسئول چه موضعی گرفتند، چه صحبتی داشتند، کجا چه رأیی دادند و چه رأیی ندادند و همچنین اگر رأیی داده نشده باشد آن را به عنوان غفلت حساب و کتاب می‌شود تصریح کرد: اگر می‌خواهید کسی متدین شود باید با عمل دیگران را متدین کنید، نقطه مقابل هم وجود دارد ممکن است با عمل به بی‌دینی منجر شود به خصوص گروه‌های مختصی در جامعه هستند که اگر عملشان در جامعه درست باشد دیگران به دین گرایش پیدا می‌کنند و اگر عمل درست نباشد نقطه مقابل است و عمل آن فرد باعث می‌شود مردم از انقلاب و از اصل دین فاصله بگیرند.

این مدرسین برجسته و استاد اخلاق حوزه علمیه قم بیان داشت: مسئولان در چنین موقعیتی هستند که حرفشان، عملشان، موقعیت‌شان، خانواده‌شان می‌تواند تأثیرگذار باشد بنابراین باید خیلی مراقب بود و باید بیش از دیگران مراقبت کنند. یک کاسب کوچه و محله هم باید مراقبت باشد اما من و شما باید در صحبت‌هایمان بیشتر مراقب باشیم که حرفی که می‌زنیم واقعیت‌ دارد، کمک به چه جریان و گروهی است، آیا مردم را به دین دعوت می‌کند یا مردم را از دین جدا می‌کند.

وی گفت: خدای متعال این مراقبت را از همه خواسته اما این مراقبت را از گروه‌هایی مثل ما بیشتر خواسته است و راه‌هایی هم تعیین کرده است که این مراقبت را فراموش نکنیم. انسان وقتی مشغول به کار می‌شود فراموش می‌کند که باید مراقبت کند.

حضرت آیت الله استادی تأکید کرد: روز قیامت زمین اخبار خود را بازگو می‌کند یعنی امروز در این جلسه کسانی که روی صندلی نشسته‌اند زمین روزی اخبار امروز را مخابره می‌کند، از رسول خدا سوال کردند اینکه قرآن فرموده اخبار را بازگو می‌کند به چه معنا است، رسول خدا فرموده است که اخباری که روز قیامت زمین بازگو می‌کند چیست، اخبار زمین این است که شهادت می‌دهد بر هر حرکتی که روی زمین انجام می‌شود.

وی ادامه داد: روز قیامت گفته می‌شود فلانی در چنین روزی در چنین مکانی چه صحبتی داشته است، گفته می‌شود آقایان در چه زمان و مکانی، چه موضعی گرفتند، چه کاغذی را امضا کردند و چه رأیی را ندادند و تمام این وقایع شهادت داده می‌شود و بارها به ما گفته شده است که اگر غفلت داریم حساب و کتاب می‌شود. اینکه خدا می‌بیند و می‌داند جداست، زمین نیز می‌بیند و شهادت می‌دهد.

این مدرسین برجسته و استاد اخلاق حوزه علمیه قم گفت: اعمال کسی که خدا را ناظر بداند به قول حاج آقا بهجت کاری که شما انجام می‌دهید، حرفی که شما می‌زنید، امام زمان (عج) می‌شنود، اگر انسان به این حرف‌ها توجه داشته باشد حتماً در زندگی او اثر می‌گذارد.

حضرت آیت الله استادی بیان داشت: بارها گفته شده است زمین و زمان در روز قیامت شهادت می‌دهند، تکرار این موضوع لطف به ما است که مراقب حرف و عملمان باشیم و بیشتر مراقب زبان، گوش و قلبمان باشیم. از ما بیشتر توقع دارند، از گروه هایی مانند ما بیشتر توقع می‌رود که حرف و عملمان درست باشد، از کسانی که در حکومت اثر و دخالتی دارند، توقع بیشتری می‌رود.

این مدرسین برجسته و استاد اخلاق حوزه علمیه قم تأکید کرد: ممکن است ما با عملمان مردم را از انقلاب و دین دور کنیم و با ایجاد مشکلات به جای اینکه هر روز مردم به انقلاب و اسلام اعتقاد و اعتماد پیدا کنند از دین فاصله بگیرند. امید است که این آیات و روایات برای همه و بنده موثر باشد و به فکر این باشیم که مراقب خودمان باشیم.

حاجی دلیگانی:دریافتی نمایندگانی که از مجلس حقوق نمی‌گیرند نیز باید شفاف شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برخی از نمایندگان از مجلس حقوق دریافت نمی کنند؛ باید دریافتی های آنان هم در سامانه ثبت حقوق نمایندگان درج و شفاف شود.

 حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت به جهت حادثه تروریستی شهر اهواز اظهار داشت: لازم است دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی علت این حادثه را بررسی کرده و عوامل این واقعه را به مردم و دستگاه قضایی معرفی کنند.

وی افزود: لازم است از رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه به جهت آنکه قرار است حقوق نمایندگان براساس ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه از شهریور ماه در سامانه ای منتشر شود، تشکر کنم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: البته برخی همکاران از مجلس حقوق نمی گیرند و باید تدبیری اندیشیده شود که دریافتی های آنان هم در این سامانه درج و شفاف شود.



انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار