کد خبر: ۴۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۲
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور از آمادگی ۹۲ هزار هیئت مذهبی برای برگزاری مجالس و محافل حسینی در محرم خبر داد و گفت: در سطح کشور ۵۰۰ همایش میثاق عاشورائیان برگزار می‌شود.
به گزارش اختصاصی آرانیوز، نوشاد نوشادی اظهار داشت: در سطح کشور ۹۲ هزار هیئت مذهبی آماده برگزاری مراسم و مجالس دهه اول محرم هستند که هماهنگی لازم با این هیئت‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه شعار امسال محرم «هر هیئت یک سنگر اجتماعی» است، خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه، شعار محرم امسال هر هیئت یک سنگر اجتماعی است که از تریبون و ظرفیت هیئت‌ها در این خصوص به بهترین نحو استفاده شود.

ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور از شناسنامه‌دار شدن و ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی خبر داد و بیان کرد: در ایام محرم ایستگاههای متعددی در سطح کشور ایجاد می‌شود که تلاش داریم با ساماندهی این ایستگاهها شاهد خدمات دهی بهتری باشیم.

وی ادامه داد: رعایت شئونات و حجاب اسلامی خواهران یکی از مسائل ضروری است که می‌طلبد توجه خاصی به این موضوع صورت گیرد.

نوشادی خواستار رعایت نکات بهداشتی در توزیع نذورات و پذیرایی مجالس شد و اضافه کرد: بایستی با نظارت مناسب زمینه رعایت کامل بهداشت فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای حفظ نظم و امنیت مراسم و برنامه‌های ایام محرم با پلیس امنیت ناجا، بسیج و دستگاه‌های امنیتی همکاری شود.

آماده‌سازی فضاهای عمومی

نوشادی خواستار اقدام شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به سیاه پوشی معابر و اماکن عمومی شد و ادامه داد: همه نهادها باید در راستای اجرای برنامه‌های محرم و صفر همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: محرم و صفر و مجالس مذهبی است که اسلام را زنده نگه داشته است لذا از مداحان می‌خواهیم که مجالس به دور از خرافه‌گویی برگزار شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور تصریح کرد: قرآن‌محوری، روحانی محوری، توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز جماعت و ظهر عاشورا سرلوحه برنامه‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه از تریبون مجالس محرم برای کمک به دولت و عبور از مشکلات اقتصادی استفاده شود، افزود: تبیین مسایل روز باید در مجالس و محافل مختلف مد نظر باشد و در این راستا به صورت مناسب روشنگری شود. 

نوشادی خواستار رعایت نظم توسط همه هیئت‌های مذهبی در همه نقاط کشور شد و گفت: برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که از ایجاد ترافیک، راهبندان و بلند کردن صدای بلندگو ها امتناع شود.

استفاده سیاسی از مجالس ممنوع

نوشادی تاکید کرد: استفاده سیاسی و ابزاری از تریبون هیئت‌ها و مجالس به نفع گروه‌ها و اشخاص سیاسی ممنوع است و هیئت‌ها فقط باید محفل ترویج شعائر مذهبی و دفاع از امامت و ولایت باشد.

وی اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی دانشگاه پرورش و تربیت مدافعان حرم هستند که این از برکات هیئت‌های مذهبی است و باید نقش شهدای مدافع حرم در هیئت‌های مذهبی تبیین شود.

فعالیت ۸۰ هزار مداح شناسنامه‌دار

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با بیان اینکه ۸۰ هزار مداح شناسنامه‌دار در کشور فعالیت می‌کنند افزود: با همراهی و تعامل مناسب بین هیئت‌ها و مداحان و عاشقان حسینی تلاش می‌شود که شاهد اجرای باکیفیت برنامه‌ها باشیم.

وی ادامه داد: برای برگزاری منظم برنامه‌ها بیش از ۵۰۰ همایش میثاق عاشوراییان برای ساماندهی هیئت‌های مذهبی در سراسر کشور در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: تمام هزینه و اداره هیئت‌های مذهبی و دسته جات عزادار مردمی است و  هیچ گونه حمایت مالی از دولت نمی‌شوند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار