کد خبر: ۳۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
مازنی:
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: گاهی حس می‌شود رئیس مجلس در ارتباط با بعضی موضوعات نمی‌خواهد مثلا یک تحقیق و تفحص رای بیاورد این را نمایندگان می‌فهمند. بیان این مسائل حق مردم است .
به گزارش آرانیوز، احمد مازنی در خصوص واکنش‌ها و اظهارات اخیر بعضی نمایندگان در مورد برجام، گفت: تعدادی از نمایندگان در ادامه رفتارهای قبلی خود در مجلس قبلی که با اساس مذاکره و مصالحه مشکل داشتند، هرروز هم به شکلی این مخالفت را اعلام می‌کردند و به دلواپسان مشهور هستند در حال حاضر هم به همان رویه اظهارنظر می‌کنند و دائما اعلام می‌کنند مخالف ادامه مذاکرات هستند.

وی افزود: در مقابل اکثریت نمایندگان مجلس هستند که معتقدند برجام توافقی بین ۷ کشور است که یک طرف از آن خارج شده است و بقیه کشورها در آن باقی مانده‌اند. اکثریت مجلس برهمان نظری معتقد هستند که رئیس‌جمهور مطرح کرده است.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: ضمن اینکه تعداد همان افرادی هم که پرچم آمریکا را در مجلس آتش زدند به ۱۰ نفر هم نمی‌رسد. من با برخی از آنها صحبت کردم می‌گفتند با برجام موافق نبودیم اما با آتش زدن پرچم هم مخالف بودیم. این نشان‌دهنده این است که همان افراد هم یکدست نبودند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اقلیت تندرو مجلس در حد همان تیراژ برخی روزنامه‌هایشان است. این افراد هم همان قدر اقبال دارند و همان اندازه هم در مجلس مخالفت با برجام وجود دارد.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات هیئت رئیسه و نقد ساختار فعلی آن تصریح کرد: ترکیب فعلی هیئت رئیسه و معدل فعلی آن به شکلی است که انگار افراد می‌خواهند باقی بمانند، یعنی می‌خواهند هم‌چنان حضورشان در این ترکیب حفظ شود. به آن معنا که در میان نمایندگان  به افرادی که صدای بلندتری دارند بهتر فرصت صحبت داده می‌شود تا نماینده‌ای که داد نمی‌زند و منطق را پیشه می‌کند، از این جهت عدالت در مجلس بسیار ضعیف است.

مازنی خاطرنشان کرد: در ارتباط با اداره مجلس ، شیوه قانونگذاری و شیوه نظارت هم گاهی رفتارهایی دیده می‌شود که در شان مجلس نیست. گاهی حس می‌شود رئیس مجلس در ارتباط با بعضی موضوعات نمی‌خواهد مثلا یک تحقیق و تفحص رای بیاورد این را نمایندگان می‌فهمند. بیان این مسائل حق مردم است. در  مسائل اجرایی هم مجلس باید بهتر اداره می‌شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر امکانات رفاهی محدود برای نمایندگان در مجلس گفت: من به دفتر نمایندگان دارالمساکین می‌گویم. یک نماینده به اندازه یک بخشدار امکانات ندارد. به لحاظ قانونی شان نماینده شان وزیر است، اما امکانات را مقایسه کنید متوجه اصل موضوع می‌شوید. هر چند نماینده یک مسئول دفتر دارد، و ازاین قبیل مسائل.. به عنوان مثال برای اولین بار سال قبل داعش وارد مجلس شد و این نشان دهنده امنیت و امکانات ضعیف است.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار