کد خبر: ۳۳۸۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۱
رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از امروز با اهتمام جدی و تخصیص بودجه کامل کار را آغاز کنیم معضل گرد و غبار خوزستان در خوشبینانه ترین حالت طی 10 سال آینده حل خواهد شد.
به گزارش آرانیوز، عباس پاپی زاده در برنامه مناظره با موضوع گرد و غبار یکی از علت های گسترش کانون های گرد و غبار در سال های اخیر را بی توجهی دولت ها در سال های متوالی عنوان کرد و گفت: اکنون 23 استان کشور درگیر این پدیده هستند.

وی خاطرنشان کرد: قرار است امسال 19هزار هکتار عملیات نهالکاری در اراضی جنوب شرق اهواز اجرا شود اما این رقم در مقایسه با وسعه 350 هزار هکتار بیابان های جنوب شرق قابل مقایسه نیست.

پاپی زاده با بیان اینکه اثرات کاشت نهال در پنج سال آینده مشخص می شود؛ افزود: گسترش بیابان ها در استان خوزستان نتیجه مدیریت غلط آب و دخالت در محیط زیست است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته از سوی دولت برای مهار ریزگردها با منشاء داخلی در خوزستان گفت: این اقدامات قابل قدردانی است اما کافی نیست چرا که دولت های گذشته درخصوص رفع معضل گرد و غبار خوزستان اهتمام جدی نداشتند و کانونهای ریزگردها در استان بسیار زیاد شده است.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در نتیجه کج سلیقگی برخی دستگاه ها در حوزه آب، امروز خوزستان درگیر بحران گرد و غبار است.

وی گفت: یکی از پیشنهادات ما برگزاری جلسات هیات دولت در روزهای خاکی در خوزستان است زیرا این امر سبب می شود تا مسئولان از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند.

پاپی زاده خاطرنشان کرد: سازمان ملل در سال 2002 در گزارشی اعلام کرد که پس از فاجعه از بین رفتن جنگل های آمازون و خشک شدن دریاچه آرال یک فاجعه زیست محیطی در جنوب غرب ایران رخ می دهد اما مسئولین وقت نسبت به این هشدارها بی توجه بودند.

وی افزود: اراضی جنوب شرق اهواز در دهه های پیش همواره در معرض سیلاب های فصلی بودند که همین امر سبب ایجاد پوشش گیاهی در آنها و پیوستگی خاک می شد اما سد سازی های متعدد در بالا دست این منطقه سبب ذخیره آب در پشت سد و در نتیجه بیابانی شدن این اراضی شد.

پاپی زاده با رد آبگیری 70درصدی تالاب هورالعظیم افزود: دو سوم این تالاب در کشور عراق قرار دارد که به طور کامل خشک است و از یک سوم تالابی هم که در خوزستان وجود دارد تنها 10 درصد آن آبگیری شده است.

وی تصریح کرد: استان خوزستان با کمبود 1.2 میلیارد متر مکعبی آب مواجه است که اگر حجم بالای آب از رودخانه های استان برداشت نمی شد امروز شاهد این بحران ها در خوزستان نبودیم.

رییس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود 80 درصد درآمدهای نفتی کشور از استان خوزستان تامین می شود به همین جهت درخواست ما اختصاص درآمد چند روز فروش نفت به رفع مشکل گرد و غبار در خوزستان است.

پدیده گرد و خاک از 15 سال پیش در استان خوزستان پیدار شد که این پدیده هر ساله افزایش یافته که امروز به عنوان یک چالش جدی در استان خوزستان تبدیل شده است.

سال گذشته این پدیده باعث قطع برق 48 ساعته در برخی نقاط استان خوزستان شد به طوریکه زندگی مردم در این استان را فلج کرد به طوریکه دولت با تشکیل جلسه مصوباتی را در این خصوص انجام داد که یکی از این مصوبات نهالکاری در سطح 35 هزار هکتار کانونهای فوق بحران در سال قبل بود که این مصوبه انجام شد.

هفته گذشته نیز میزان گرد و غبار در اهواز و برخی نقاط خوزستان به 60 برابر حد مجاز رسید که باعث تعطیلی مدارس و ادارات شد.

این پدیده باعث مشکلات متعددی در استان از جمله افت تحصیلی دانش آموزان، مشکلات تنفسی و حتی مهاجرت شده است.

انتهای پیام/*
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۵
0
0
با سلام: ضمن تشكر از همه مسئولين وبخصوص مردم گرانقدر وصبور ميهن عزيز اسلامي بنظر مشكلات كشور در در چند حوزه بايد بطور جدي مورد تحليل وبررسي واصلاح قرارداد وبيش از اين فرصت سوزي زماني نيز نبايد انجام گيرد 1- اصلاح وتقويت قوانين بطوريكه قاونين قاطبعه مردم؛استانها را شمول گردد الان قوانين عموما خواص هستند وموجبات تفكيك پذيري استانها ومردم از يكديگر ميباشد 2- تقويت نظامات كنترلي وبازرسي كه عمده مشكل كشور بعد از قانون در اين بخش است بطوريكه قطعيت هيچگاه ديده نميشود بعنوان نمونه سودا گري دو خودروساز ؛سودا گري مسكن وارز كه همه از حباب ميگويند اينكه چرا برخورد نميشود جاي سوال وابهام است 3- وحدت قوا 4- دور شدن از نگاه سنتي وايجاد ديدگاههاي مدرن 5- تمركز دادن به عوامل داخل بجاي پرداختن ذهني به دشمن بيروني كه مانع از توجه داخلي است 6- برخورد جدي با فساد گسترش يافته داخلي واداري 7- افزايش وارتقا بهره وري نيروي كار بجاي كه متاسفانه بسيار ضعيف ميباشد واداره كار واجتماعي نيز صرفا با عبارات كليشه اي موجبات ضعيف تر شدن بهره وري كار ميباشد وبجاي تمركز بر اين موضوع عملا چتر پشتيباني بر كارگر ايجاد كرده 8- واقعا در استانها مديران خوش فكر بجاي سفارشات نمايندگان از اهرم شايسته سالاري در انتخاب استفاده شوند تا موجبات تقويت بدنه مديريتي والبته با پشتوانه حمايتي قوي انتخاب شوند 9- مسايل سياسي از مسايل صنعت و...واقعا جدا شود كه اين افت چندين ساله مجبات تحميل هزينه زياد بر كشور شده 10- شعار هر ايراني يك شغل بطور جدي مورد توجه قرار گيرد بطوريكه يك اداري تمركز صرفا بر كار داشته باشد الان نفر اداري در دانشگاه يا دانشجو ست ويا مدرس ودر بسياري شغل هاي ديگر 11-هر تصميم مديرتي كلان اجرايي گردد وواهمه از تجمع و...نبايد موجبات عقب نشيني گردد بطوريكه اينده را بيشتر در يگر وخطر افرين ميسازد 12- تمركز بر سلامت جامعه وسوق دادن انچه يارانه خانوار ميباشد بسمت در مان وسلامت بطوريكه هزينه درمان كاهش جدي داشته باشد 13- شرايط نمايندگي بر مبناي تخصص هاي كلان بگونه اي كه هركس اجازه ورود نداشته باشد محل قانونگذاري افراد خلاق وذيصلاح نياز دارد 14-پيگيري جدي اجراي عدالت در محاكم قضايي انشالله قطعا موجبات تضمين اينده كشور خواهد بود
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار