کد خبر: ۳۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: با سرعت پروژه های ظرفیت سازی و توسعه ای را با اولویت نقاط مشکل دار جلو می بریم.
 به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عموی شرکت برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ در جلسه بررسی وضعیت صنعت برق خوزستان و آمادگی برای تابستان ۹۷، اظهار کرد: یکی از حوزه های مشکل دار ما در شوش بوده که در تابستان ۹۷ پست های ۱۳۲/۳۳ کیلو ولت دانیال و زیگورات در این منطقه مورد بهره برداری قرار می گیرد، همچنین با افزایش ۱۰۰ مگاولت آمپری در پست چغازنبیل ظرفیت سازی خوبی در شبکه این منطقه انجام می شود.

وی ادامه داد: در منطقه ایذه نیز پست ۱۳۲/۳۲ کیلو ولت آنزان را برنامه ریزی کردیم که در تابستان ۹۷ با ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان اضافه کرد: برای شهر اهواز به خصوص مرکز آن که ثقل بار است هشت پروژه حیاتی را تعریف کردیم که در مجموع ۱۶۶۰ مگا ولت آمپر به ظرفیت شبکه و حدود ۲۰۰ کیلومتر افزایش مدار در این شبکه را خواهیم داشت.

آمادگی ۱۰۰ درصدی شبکه انتقال و فوق توزیع خوزستان برای پیک ۹۷/ برنامه ریزی 130 پروژه در زمینه برق استان

دشت بزرگ بیان کرد: اتصال پست ۴۰۰/۱۳۲ کیلو ولت هاشمی اهواز در رینگ فوق توزیع و پست ۴۰۰ کیلو ولت پیروزان پایان تابستان ۹۷ به اتمام می رسد، پست ۴۰۰ کیلو ولت بقایی را نیز برنامه ریزی کرده تا رینگ ۴۰۰ کیلو ولت اهواز تکمیل شود، همچنین خط های منتهی به پست ۴۰۰ کیلو ولت بقایی و پست ۴۰۰ کیلو ولت شهید منفردنیا را شروع کرده و تکمیل خطوط در این مجموعه ها در دستور کار است.

وی گفت: پست کیانشهر با ظرفیت ۵۰ مگا ولت آمپر تابستان ۹۷ به بهره برداری می رسد و ظرفیت جدید نیز در پست کارون اهواز پیش بینی کردیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با توجه به مشکل کمبود زمین برای احداث پست در اهواز، گفت: بیشترین مشکل در حوزه کیانپارس است که پست های این منطقه به صورت تمام ظرفیت هستند، باید هر چه سریع تر در شمال کیانپارس یک قطعه زمین را برای احداث پست تملک کنیم که متاسفانه تاکنون علی رغم تجهیز منابع مالی رایزنی ها به نتیجه نرسیده و نیازمند همکاری شهرداری هستیم. 

دشت بزرگ با بیان اینکه ۱۳۰ پروژه فعال برای سه سال آینده استان برنامه ریزی شده، گفت: به تدریج سرمایه گذاری این پروژه ها صورت می گیرد تا ۴۵۰۰ مگاولت آمپر و ۲۵۰۰ کیلومتر مدار به مجموع ظرفیت شبکه اضافه شود، امیدواریم که تامین هزینه پروژه ها به موقع انجام شود.

وی ادامه داد: ۸۰ دستگاه از ترانسفورماتورهای شبکه عمر بالایی دارند و فرسوده هستند، برای حل این مشکل قرارداد خرید ۱۲ دستگاه ترانسفورماتور ۱۳۲/۳۳ کیلو ولت منعقد شده که که تا پایان سال ۹۷ در شبکه قرار می گیرند، نسبت به تعویض بقیه نیز باید سریع تر اقدام کنیم که در حال پیگیری این امور هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان، در خصوص هزینه تعویض ترانسفورماتورها گفت: با هماهنگی که با ستاد مدیریت بحران کشور داشتیم قرار شده در سه بخش تامین منابع مالی آن انجام شود، به این صورت که ۱۰۰ میلیارد از هزینه را وزارت کشور تقبل کند که هنوز تخصیص پیدا نکرده. ۱۰۰ میلیارد هم استانداری خوزستان از محل منابع ماده ۱۲ تامین کند که هنوز این اتفاق رخ نداده است، ۳۰ میلیارد دیگر هم که از طریق منابع داخلی برق منطقه ای اختصاص پیدا می کند. 

دشت بزرگ ادامه داد: در بحث بهینه سازی، RTVکردن۴۰ دستگاه پست را در فاز اول و ۵۰ دستگاه دیگر را هم برای فاز دوم در سال ۹۷ در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته و پایداری شبکه برق در گرد و خاک شدید چند روز گذشته، افزود: هدف ما و شرکت های توزیع این است که ظرف دو سال آینده اثرات این پدیده مخرب را در سطح غرب استان خوزستان به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: در یک اقدام بلند مدت ۱۴ پست GIS شامل دو پست حیاتی انتقال و ۱۲ پروژه فوق توزیع را تعریف کرده تا شاهد تحول چشمگیری در برق منطقه ای خوزستان باشیم و یک کار تاریخ ساز و منحصر بفرد را صورت داده باشیم.

دشت بزرگ با شاره به اینکه همه این اقدامات با حمایت وزارت نیرو و مدیریت استان انجام شده و می شود، بیان کرد: به صورت ۱۰۰ درصدی شبکه انتقال و فوق توزیع برای پیک ۹۷ آماده می کنیم، هر چند نگرانی هایی در زمینه تولید برق مورد نیاز وجود دارد.

گفتنی است، همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی به همراه داوود فرحزاد مدیرعامل مدیریت شبکه برق ایران و سید زمان حسینی معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر برای بررسی آخرین وضعیت شبکه برق خوزستان و آمادگی برای تابستان ۹۷ به استان سفر کرده و با مدیران برق و استاندر جلساتی برگزار کردند، معاون وزیر نیرو و تیم همراه صبح امروز از نیروگاه رامین نیز بازدیدی داشتند.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار