کد خبر: ۳۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
رییس دیوان محاسبات کشور گفت: دیوان با نظارت‌هایش نمی خواهد قدرت تصمیم گیری را از مدیران بگیرید.
به گزارش آرانیوز، عادل آذر در سفر به شهر کرمان با حضور در جلسه شورای اداری کرمان با تبیین شعار دیوان مبنی بر نظارت مستمر مالی پیشگیرانه، هدایت گرانه و مقتدرانه، گفت: نقش دیوان محاسبات، حسابرسی است و این حسابرسی‌ها منجر به تشکیل پرونده نخواهد شد مگر آنکه موارد خلاف قانون صورت گیرد.

وی با بیان اینکه معتقدم  قبل از وقوع تخلف باید از سرمایه انسانی خود پاسداری کنیم، گفت: با این رویکرد دوره‌های آموزشی را با اولویت دانش‌افزایی مدیران تعریف و مشاوره‌های فنی و حرفه ای را به مدیران در دستور کار دیوان محاسبات کشور قرار دارد.

آذر افزود: اکثر مدیران نظام  پاکدست و دلسوزند و دیوان با نظارت‌هایش نمی‌خواهد قدرت تصمیم گیری را از مدیران بگیرید. دیوان محاسبات به دنبال مچ‌گیری نیست و بسیاری از مشکلات و تخلفات به دلیل برداشت نادرست یا عدم اشراف مدیران اجرایی از قانون است.

رییس دیوان محاسبات کشور از تشکیل هیات حسابرسی زمین‌خواری در دیوان خبر داد و استان کرمان را جزو استان‌هایی دانست که در این زمینه پرونده‌های متعددی دارد. برای توقف این مسئله باید قانون نحوه تملک اراضی دولتی و نظامی و همچنین مفاد شرایط عمومی پیمان در استان کرمان به دقت رعایت شود.

وی از بی‌اطلاع مدیران وزارت اقتصاد و دارائی از میزان دارائی‌های کشور سخن گفت و افزود: دلیل این مسئله این است که دارایی‌های کشور توسط مدیران ثبت نمی‌شود به همین دلیل سامانه‌ای ایجاد شده است و معاملات بالای ۲۰ میلیون تومان باید حتما در این سامانه ثبت شود.

آذر نسبت به بکارگیری نیروی غیردولتی در دستگاه‌های دولتی هشدار داد و افزود: با این وجود حدود ۳۵۰ نیروی غیردولتی در ادارات استان کرمان شاغل هستند که باید تعیین تکلیف شوند.

رییس دیوان محاسبات کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: از معادن استان کرمان بیش از میزان تعیین شده  مواد معدنی استخراج می‌شود و این استخراج ها مازاد بر سقف مجوز تخلف است که باید از بروز این تخلفات جلوگیری شود.

رییس دیوان محاسبات کشور در این سفر از پروژه ساختمان در حال احداث دیوان محاسبات کرمان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات مالی پروژه قرار گرفت.

در این سفر پورابراهیمی و حسن‌پور نمایندگان  کرمان و سیرجان در مجلس، معاون امور اجرایی و پشتیبانی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی نظارت و ارتقا کیفیت، استاندار کرمان،  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس اداره کل امور اقتصادی و دارایی، معاون نظارت مالی و رئیس خزانه معین و مدیرکل و معاونین دیوان محاسبات  عادل آذر را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار