کد خبر: ۲۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان:
معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان برنامه های هفته بسیج را در این استان تشریح کرد.
به گزارش آرانیوز، سرهنگ عبدالرضا حاجتی ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج اظهار کرد: بسیج در تمام عرصه های مختلف حضوری فعال دارد و به خار چشم دشمنان تبدیل شده است؛ در یک سال اخیر طی سه نوبت رزمایش اقتدار را با حضور ۳۶ هزار نیروی گردان های الزهرا، بیت المقدس و امام حسین (ع) برگزار کردیم.

وی با تقدیر از نوع دوستی مردم خوزستان در کمک رسانی به مردم زلزله زده کرمانشاه افزود: با دستور فرماندهی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان برای خدمت رسانی و سازندگی در ۲۵ روستای استان کرمانشاه اعلام آمادگی به این استان انجام و قراردادها نیز منعقد شده است.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر خوزستان (عج) با اعلام اینکه در هفته بسیج یک هزار و ۳۱۹ برنامه در سطح استان برنامه ریزی شده تصریح کرد: روز دوشنبه ۲۹ آبان تحت عنوان بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی نامگذاری و نواختن زنگ مقاومت در مدارس استان، همایش طلایه داران سازندگی با تجلیل از فعالان برتر اقتصادی، افتتاح طرح اقتصاد مقاومتی با ویدئوکنفرانس و برپایی نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی، طرح هر مسجد یک حقوقدادن با اعزام بیش از ۳۹ حقوقدان به مساجد هدف در سطح استان (در اهواز ۱۳ مسجد و مابقی شهرستان ها ۲۶ مسجد)، برگزاری نشست خبری و نشست مشترک خبری فرماندهی سپاه استان با مدیرکل صدا و سیما برای استان خوزستان پیش بینی شد.

سرهنگ حاجتی با اشاره به اینکه نواحی بسیج یک هزار و ۴۲ برنامه و اقشار نیز ۲۷۷ برنامه در هفته بسیج برای استان خوزستان اجرا می کنند، گفت: در روز سه شنبه ۳۰ آبان (بسیج، محرومیت زدایی و خدمات رسانی) نیز برگزاری مجمع عالی بسیج استان، اعزام بیش از ۳۹ گروه جهادی به روستاهای محروم، افتتاح ۳۹ پروژه محرومیت زدایی در سطح استان، ویزیت رایگان هر مسجد یک مطب در ۳۹ مسجد مناطق محروم، اعزام مشاوران عمران و تحصیلی بسیج به ۳۹ مسجد هدف و همایش خواهران رهروان زینبی در حسینیه ثارالله اهواز را داریم.

وی ادامه داد: برای روز چهارشنبه اول آذر (بسیج، اعتلای فرهنگی و اجتماعی) برنامه هایی از جمله رونمایی تولید فضای مجازی در مرکز رقومی، نشست های روشنگری حوزه ای در سطح استان، افتتاح حوزه علمیه شهر ملاثانی، افتتاحیه دوره تربیت طلبه انقلابی پیش بینی شده است.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر خوزستان (عج) خبر داد: برای روز پنجشنبه دوم آذر (بسیج، اندیشه ورزی و تولید علم) نیز همایش بزرگ جهادگران علم، فناوری و برپایی نمایشگاه خلاقیت ها و نوآوری های پایگاه های مقاومت بسیج، همایش هم اندیشی بسیج ـ حوزه و دانشگاه انقلابی، مراسم عطرافشانی گلزار شهدا در کلیه شهرستان ها، دیدار با خانواده شهدا به صورت حوزه ای ۲۱۱ خانواده در یک روز برنامه ریزی شده است.

سرهنگ حاجتی اضافه کرد: برای روز جمعه سوم آذر (بسیج، مسجد محوری و ولایتمداری) برنامه هایی از قبیل میقات صالحین بسیجیان حلقه های صالحین پایگاه های مقاومت با حضور پنج هزار نفر در قالب ۲۵۰ حلقه، برپایی نماز جمعه و حضور سازمان یافته بسیجیان در کلیه شهرستان ها با سخنرانی سردار سردار فرماندهی سپاه استان قبل از نماز جمعه، پیاده روی خانوادگی در ۲۴ شهرستان استان و اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و روستایی پیش بینی شده است.

برگزاری همایش عشایر

وی یادآور شد: برای روز شنبه چهار آذر (بسیج، دولت، مقاومت و استکبارستیزی) برنامه های مختلفی از جمله برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در گفتمان انقلابی گری با حضور ۶۰۰ بسیجی، برگزاری همایش عشایر بختیاری و عرب وفادار به انقلاب، اعزام ۲۰۰ طلبه انقلابی بسیجی به مدارس استان، برگزاری شب شعر فارسی ـ عربی ـ بختیاری با حضور شعرا و ادبای انقلاب پیش بینی شده است.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: برای روز یکشنبه پنج آذر (بسیج، جهاد کبیر و عمل انقلابی) به عنوان آخرین روز هفته بسیج نیز برگزاری صبحگاه مشترک بسیجیان انقلابی خط ولایت و تجلیل از ۴۰۰ بسیجی، شامگاه بسیجیان پایگاه های مقاومت در دو هزار و ۲۰۰ پایگاه و نمایش قدرت با حضور در محلات (بعد از نماز مغرب و عشا)، آغاز طرح گشت محله با عنوان خدمت و امنیت، رژه موتورسواران بسیجی در سطح شهرستان ها تدارک دیده شده است.

سرهنگ حاجتی خبر داد: ۱۸ گروه پزشکی با عضویت پزشکان متخصص و همچنین ۳۰ پزشک عمومی به مناطق محروم و روستایی اعزام کردیم. این گروه ها یک هزار و ۸۰۰ عمل جراحی را در سطح استان به صورت رایگان انجام و ۹۴ هزار ویزیت هم داشتند.

وی با تقدیر از تمامی پزشکان متخصص و متعهد خوزستان که در نوع خود کاری بی نظیر انجام دادند، گفت: طرح هر مسجد یک مطب را نیز اجرا کردیم که پزشکان ساعاتی از روز را به ارائه خدمات پزشکی می پردازند.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به در دست ساخت بودن دو درمانگاه در قلعه چنعان و ملاشیه بیان کرد: در آینده نه چندان دور دنبال این هستیم که صندوق های قرض الحسنه را در مساجد احیا کنیم که در مرحله اول هر شهر یک مسجد به عنوان پایلوت انتخاب می شود.

سرهنگ حاجتی یادآور شد: امسال سیاست هایی که در اتاق فکر سپاه برنامه ریزی شد توجه ویژه به اعتلای بسیج در عرصه های دفاع، فرهنگ، علم و خدمات اجتماعی، توجه ویژه به رویکرد مسجدمحوری، نمایش اقتدار و دفاع همه جانبه، ترویج گفتمان انقلاب پروری، تنوع، ابداع و جذابیت برنامه های بسیج برای تمامی مخاطبان است.

وی عنوان کرد: در حوزه سوله های ورزشی صالحین ۱۹۲ سوله ۳۵۰ متری را در دستور کار قرار دادیم که در نوع خودش بی نظیر است چون کمتر از مدت پنج سال اتفاق بزرگی در خوزستان رخ داد و همه در اختیار مردم قرار دادیم. همچنین سوله های ۹ دی یک هزار و ۲۰۰ متری که ۲۸ عدد هستند را نیز در اختیار مردم قرار دادیم.

معاون اجرایی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان اظهار کرد: در سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان تحویل ۳۲۱ خانه عالم و محروم، پرداخت وام به مبلغ ۲۷ میلیارد تومان در حوزه صنایع تبدیلی، کارگاه های زودبازده که با تولیت بسیج سازندگی و توزیع دو هزار و ۷۴۳ جهیزیه طی یک سال را نیز داشتیم.

سرهنگ حاجتی تصریح کرد: سال گذشته ۶۸ هزار دانش آموز خوزستانی را به اردوی راهیان نور دانش آموزی اعزام کردیم؛ امسال نیز اعزام پسران از ۲۲ مهر و اعزام دختران نیز شنبه گذشته شروع شده و سهمیه خوزستان ۴۵ تا ۴۷ هزار نفر است.

وی در پایان گفت: امسال همچنین در ۱۳ مرحله ۸۳۰ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران را به مشهد مقدس اعزام و کمک هزینه درمان به صورت بلاعوض به ۵۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج را هم داشتیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار