کد خبر: ۲۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
وزیر نیرو با اشاره به بدهکاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به بخش های خصوصی و دولتی گفت: هفته ای دوبار در این خصوص با بخش های مختلف دولت لابی می کنم تا این بدهی کلان ساماندهی شود.
به گزارش آرانیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مرزی از خودکفایی در صنعت برق هستیم که باید به صورت جدی به حضور در بازارهای خارج از کشور چشم داشته باشیم.

وی افزود: وزارت نیرو سعی خواهد کرد در جهت تسهیل حضور بخش خصوصی در خارج از کشور فعالیت کند و حمایت دیگر بخش های دولت را نیز در این زمینه تأمین کند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی ایران حدود 60 درصد از ظرفیت تولید برق کشور را در اختیار دارد و این بسیار روشن است که نقش بخش خصوصی در صنعت برق ایران بسیار بالاست.

اردکانیان با بیان اینکه "از نظر میزان ظرفیت نصب شده دربخش تولید برق رتبه چهاردهم را در بین کشورهای جهان داریم"، گفت: نکته مهم این است که از این پس ما باید سرمایه گذاری مناسبی را در کنار بخش تولید در بخش مدیریت تقاضا داشته باشیم.

وزیر نیرو با اشاره به بدهکاری 30 هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو به بخش های خصوصی و دولتی تصریح کرد: هفته ای دوبار در این خصوص با بخش های مختلف دولت لابی می کنم تا این بدهی کلان ساماندهی شود.

وی افزود: همچنین وزارت نیرو 25 هزار میلیارد تومان طلب از دولت دارد که در این خصوص نیز تلاش می کنیم با وصول این مطالبات بتوانیم هر چه سریعتر مطالبات بخش های خصوصی فعال در صنعت آب و برق را پرداخت کنیم.

اردکانیان در پاسخ به اینکه "در یک هفته ابتدایی کار در وزارت نیرو مهمترین مسائل را در چه بخش هایی دیدید؟"، گفت: مشکلات وزارت نیرو زیاد است اما در صنعت برق در بخش افزایش راندمان نیروگاهها و کاهش تلفات بخش های مختلف متمرکز می شویم.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار