کد خبر: ۲۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹
مراسم پیاده روی اربعین حسینی، بی شک با شکوه‌ترین و پرجمعیت‌ترین مراسم تاریخ دنیای اسلام است. در طول تاریخ هیچ مراسم مذهبی را نمی‌توان یافت که در آن، بالغ بر ۱۵ میلیون انسان با پای پیاده به سوی یک نقطه حرکت کنند و در آنجا گرد هم آیند.
به گزارش آرانیوز، مراسم پیاده روی اربعین حسینی، بی شک با شکوه‌ترین و پرجمعیت‌ترین مراسم تاریخ دنیای اسلام است. در طول تاریخ هیچ مراسم مذهبی را نمی‌توان یافت که در آن، بالغ بر ۱۵ میلیون انسان با پای پیاده به سوی یک نقطه حرکت کنند و در آنجا گرد هم آیند.
رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت پیاده روی زائران حسینی در اربعین می‌گویند:
"حادثهٔ عجیبی است حادثهٔ اربعین کربلا. این راه را دشمنان اسلام و دشمنان اهل‌بیت به خیال خود مسدود کرده بودند. ببینید چه حرکت عظیمی اتّفاق افتاد! وقتی حتّی جسم‌ها در کنار هم قرار می‌گیرد، این‌جور انعکاس پیدا می‌کند. اگر ما با هم باشیم، کشورهای اسلامی، ملّتهای مسلمان – سنّی و شیعه و فِرَق مختلف تسنّن و تشیّع – با یکدیگر دل‌هایشان صاف باشد... ببینید در دنیا چه اتّفاقی خواهد افتاد؛ چه عزّتی برای اسلام درست خواهد شد! وحدت؛ وحدت.»
بنابراین اربعین حسینی بی شک معجزه معنوی عصر ماست اما برخی مسئولان نسبت به این اتفاق بی بدیل چه نگاهی دارند و چه رویکردی را در پیش گرفته‌اند؟ شاید بتوان قبول کرد که به دلیل حضور داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در برخی مناطق عراق، لغو ویزا به دلیل ملاحظات امنیتی و لزوم جلوگیری از ورود تروریستها به کشور اقدام مناسبی نیست اما وضع انواع و اقسام مالیات‌ها و عوارض از زوار حسینی چه معنایی بجز کاسب‌کاری برخی مسئولان و نهادها می‌تواند داشته باشد؟ 
هم اکنون سفر و اقامت در برخی مقصدهای نامناسب گردشگری نظیر پاتایا و یا آنتالیا (به دلیل وجود مظاهر بسیار زیاد علنی فساد) برای یک گردشگر ایرانی هزینه ای کمتر از یک میلیون تومان دارد حال آنکه اگر یک زائر حسینی، بخواهد با پای پیاده رهسپار کربلای معلی شود باید به هر بهانه‌ای مبلغی را بپردازد! و دست آخر پس از آنکه چند میلیون تومان پرداخت کرد و چند روز در صف انتظار اخذ ویزا معطل ماند، بدون آنکه خدمات مناسب اقامتی و یا تسهیلات رفاهی دریافت کرده باشد راهی عراق می‌شود!
به راستی چرا برخی مسئولان به موسم اربعین حسینی تنها از دید اقتصادی و کسب منفعت مادی نگاه می‌کنند؟ چرا قیمت بلیط اتوبوسها به مقصد مرز عراق و بلیط هواپیما به مقصد نجف اشرف با افزایش صد در صدی مواجه شده است؟ چرا پارکینگ‌های خودروهای سواری در مرز عراق، در این ایام تعرفه خود را بعضا سه برابر کرده‌اند؟ همه اینها نشان می‌دهد بر خلاف دیدگاه رهبر انقلاب، برخی مسئولان در حالت خوش‌بینانه‌اش هنوز اهمیت معنوی راهپیمایی اربعین را در نیافته‌اند و گمان می‌کنند همانگونه که از گردشگرانی به مقصد سواحل ترکیه و یا تایلند کسب درامد می‌کنند، باید از زوار حسینی هم به همان میزان و بلکه بیشتر کسب درامد کنند!
اما اگر روزی اهمیت راهپیمایی اربعین و نقش آن در تحقق وحدت و افزایش اقتدار امت اسلامی بر مسئولین مربوطه هویدا شد آنگاه می‌توان امیدوار بود با رفع موانع خودساخته و افزایش تسهیلات برای حضور هرچه بیشتر هموطنانمان در این مراسم، مقدمات یک انقلاب معنوی خاموش در بین نسل جوان جامعه ایجاد شود.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار