کد خبر: ۲۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
وزیر آموزش و پروش گفت: مدرسه به عنوان کانون اصلی تربیت هنوز از جایگاه بایسته و واقعی خود فاصله دارد.
به گزارش آرانیوز، سید محمد بطحایی صبح امروز (شنبه اول مهر) در آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 96-97 در هنرستان شهید مدرس منطقه 5 تهران اظهار کرد: متاسفانه مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت هنوز از جایگاه بایسته و واقعی خود فاصله دارد و نهادهای آموزشی همچنان منتظر دستورالعمل از نهادهای بالاتر هستند؛ مدیریت آموزشی نتوانسته مسیر تصمیم گیری را درست بشناسد و تمرکز شدید اداری و ساختاری نظام آموزشی سیطره خود را حفظ کرده و بهره‌وری را کاهش داده است.

وی ادامه داد: اصلاح روشها و مدیریت نظام آموزشی گام اولی است که باید برداشته شود و برای آن باید از ظرفیتهای جدید و فضای مجازی برای آموزش کاربردی مدیران شایسته مدارس استفاده کنیم. تحول در آموزش‌های مدرسه‌ای به ویژه با تغییرات سریع و پیچیده امروز یکی از نیازهای آموزش و پرورش ما است.

بطحایی همچنین افزود: آنچه مقام معظم رهبری به دفعات در مناسبت‌ها به عنوان سبک زندگی ایرانی-اسلامی برشمردند و نکاتی که رئیس‌جمهور در زمینه ایجاد و تقویت و آمادگی برای کسب و کار و مهارتها مورد تاکید قرار داده‌اند، براین ضرورتها تاکید دارد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در دولت یازدهم با وجود محدودیت اعتبارات تلاش زیادی برای تقویت انگیزه معلمان به کار گرفتیم، اما جامعه فرهنگیان همچنان امیدوار است که گام‌های جدی‌تری برای رفع مشکلات معیشتی فرهنگیان برداشته شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با گرامیداشت تقارن آغاز سال تحصیلی و ماه محرم گفت: امروز بیش از 13 میلیون دانش آموز در بیش از 106 هزار مدرسه با دنیایی از امید سال تحصیلی را آغاز می کنند و آینده ای پرفروغ را برای نظام جمهوری اسلامی نوید می دهند.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار