کد خبر: ۲۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
برای نخستین بار در کشور؛
رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی گفت: ایجاد مرکز نوآوری برای نخستین بار در کشور در این حوزه، می‌تواند تأثیر بسزایی در تجاری‌سازی و عملی کردن دست یافته‌های حوزه جواهرات و ایجاد فضای کسب‌وکار مبتنی بر دانش روز داشته باشد.
به گزارش آرانیوز؛ جواد پیش‌بین با بیان اینکه با توجه به بیش از یک دهه فعالیت در حوزه جواهرات و گوهر‌سنگها ضرورت داشت که اقدامات هماهنگ و مؤثری برای ورود کامل دانش روز به حوزه صنعت جواهرات و گوهر سنگها انجام گیرد، اظهار کرد: اقدامات اولیه زیربنایی این حوزه توسط کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی انجام شده است.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: تدوین استانداردها، روشهای آزمون و شناخت،  ارائه استاندارد و تحقیقات صنعتی و استانداردهای حقوق آموزش و فنی و حرفه‌ای، گمرکات،  اقدامات انگیزشی برگزاری همایشهای مختلف سراسر کشور به‌خصوص در حوزه گوهرسنگ و فعالیتهای  مستمر کانون هماهنگی دانش صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران زمینه‌ساز ورود نوآوری در این عرصه شده است.

وی افزود: با حمایتهای معاونت تجاری‌سازی فناوری و نوآوری معاونت علمی و  امضای تفاهم‌نامه، زمینه ایجاد مرکز نوآوری جواهرات و گوهرسنگهای کشور فراهم شد.

پیش‌بین تصریح کرد:  مرکز یاد شده برای نخستین بار در کشور در حوزه خاص جواهرات ایجاد شده و قطعا می‌تواند تأثیر بسزایی در تجاری‌سازی و عملی کردن دست‌یافته‌های حوزه جواهرات و ایجاد فضای کسب‌وکار مبتنی بر دانش روز داشته باشد.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی معاونت علمی ریاست جمهوری جهت‌دهی صحیح  به اقدامات نوآورانه در حوزه جواهرات و گوهر‌سنگها، حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان و جذب نخبگان به این حوزه را از اهداف اصلی این مرکز عنوان کرد و افزود: طراحی و ساخت دستگاه‌های پیشرفته تولید توسط متخصصان، حمایت داخلی از واحدهای طراحی و ساخت مبتنی بر دانش روز، در کنار تشویق و ترغیب متخصصان داخلی و نیز دانشگاهیان برای رفع نیازهای تحقیقاتی بخش خصوصی و ارائه طرحهای با ظرفیت کارآفرینی از دیگر اهداف این مرکز نوآوری است.

وی ادامه داد: ارتقای سطح دانش در ذی‌نفعان و فعالان فضای کسب‌وکار، کمک به ایجاد شرکتهای تولید داخلی در بخشهای زیربنایی مورد نیاز صنعت و جواهرات و گوهر سنگهای کشور در دستور مرکز نوآوری جواهرات قرار دارد.

پیش‌بین با اشاره نقش مراکز دانشگاهی و فناوری اظهار کرد: توجه ویژه دانشگاه‌ها، پارکهای علم‌وفناوری و همکاریهای بین این بخشها در توسعه فناوری حوزه جواهرات و گوهرسنگها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه صنعت جواهرات و گوهرسنگها می‌تواند اثرات بسیار زیادی در ایجاد اشتغال گسترده‌تری حتی در سطح خانگی، ایفا کند افزود: این مرکز نوآوری همچنین می‌تواند در ایجاد ارزش افزوده،  بهبود شاخصهای اقتصادی ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی نقشی اثرگذار داشته باشد و بر اقتصاد دانش‌بنیان اثر مستقیم و فراگیری خواهد داشت.

 رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگها قیمتی، ابراز کرد: این مرکز با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال که پنج میلیارد آن به صورت اعتبار بوده در مشهد؛ شهر جهانی گوهر‌سنگها ایجاد شد و به مرور در استانهای با ظرفیت دارای توانمندی توسعه صنعت جواهرات گسترش خواهد یافت.

وی نقش نهادهای دست‌اندرکار در توسعه این عرصه را یادآور شد و افزود: حمایت و مساعدت معاونت علمی و فناوری و پیگیریهای مؤثر معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری زمینه تسهیل ایجاد این مرکز نوآوری را فراهم کرد و دیگر بخشهای اثرگذار نیز باید در این راه ایفای نقش کنند.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار