کد خبر: ۲۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
(موسيقيدان، عضو هيئت رئيسه و سخنگوى انجمن موسيقى خوزستان) كنسل كردن برنامه هنرى هنرمندان اهوازى در جشن اعياد قربان تا غدير كه شب گذشته در (شيبان از توابع اهواز) اتفاق افتاد را به شدت محكوم كرد.
به گزارش آرانیوز، حال كه مسئولين ارشد فرهنگى و هنرى استان از جمله:استاندار و جوروند مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامى خوزستان، به منظور ايجاد رفاه حال شهروندان هم استانى اقدام به ايجاد بسترى مناسب براى برگزارى برنامه هاى فرهنگى و هنرى و حمايت از هنرمندان بومى كرده اند و مبناى اين فعاليت ها نيز رعايت هر آنچه است كه در (آيين نامه شوراى انقلاب فرهنگى) به تصويب بزرگترين خدمتگذاران نظام جمهورى اسلامى على الخصوص رهبر و بنيانگذار فقيد انقلاب اسلامى ايران رسيده است ، اينچنين برخوردهايى قطعاً معنايى جز سرپيچى از مفاد آيين نامه شوراى انقلاب فرهنگى و ناديده گرفتن امضاء بزرگترين خدمتگذاران به نظام جمهورى اسلامى ايران نداشته و برخورد در اينباره از سوى كسانى كه ظاهراً خود مسئول مجازات خاطيان نسبت به قانون هستند امرى تعجب برانگيز است...
خجندى به اين موضوع اشاره كرد كه:
روايات زيادى موجود است كه ياران پيامبر اكرم (ص) و اميرالمؤمنين (ع):
(در اعيادى همچون قربان و... همچنين پس از پيروزى مسلمانان در جنگ با كفار و يا در حين بدرقه و پيشواز حجاج) با اجراى موسيقى و دف نوازى در شهر به پايكوبى و شادى مى پرداخته اند.
و اين فضاى نشاط آور موجب به جريان افتادن روح زندگى و لذا ايجاد رعب و وحشت دشمنان اسلام از شادى
مسلمانان ميشده است...
كارى كه امروز اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامى بعنوان يكى رسالتهاى خود انجام ميدهد (يعنى ارائه بسته هاى فرهنگى و هنرى مجاز بر مبناى آيين نامه ها و مصوبات قانونى كشور) آنهم براى مردم شريف و نجيبى همچون شهروندان خوزستان نشين ، به گونه اى (حق الناس) محسوب ميشود!
چرا كه انسانها براى زيستن به شادى و نشاط هم نيازمند هستند و ايجاد اين فضا در استانى كه مردمش بدليل مشكلات جوى حتى نميتوانند بدرستى تنفس كنند بى ترديد ثوابى كبيره در پيشگاه خداوند باريتعالى به حساب مى آيد و بدون شك كسانى كه بدنبال بر هم زدن نشاط و شادى مردم هستند بعنوان ضايع كنندگان (حق الناس) بايد روزى در برابر خدا پاسخگو باشند...
وى در پايان گفت كه:
بعنوان يكى از اعضاى هيئت رئيسه انجمن موسيقى خوزستان، قاطعانه حمايت خود را از مسئولين ذيربط هنرى استان و همچنين هنرمندان بومى حوزه موسيقى خوزستان، بابت گسترش اين برنامه ها اعلام ميدارد.
حميد رضا خجندى

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار