کد خبر: ۲۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
یک پایگاه خبری-تحلیلی با اشاره به خشم عربستان از نزدیک شدن روابط قطر با ایران نوشت: تحریم کنندگان قطر در محاسبات خود اشتباه کردند.
به گزارش آرانیوز، پایگاه خبری-تحلیلی «میدل ایست آی»‎ در مطلبی به بررسی اعلام قطر برای از سرگیری روابط خود با ایران پرداخت و نوشت: سعودی‌ها از این تصمیم قطر خشمگین هستند.

عربستان ائتلافی شامل بحرین، مصر و امارات برای تحریم قطر را رهبری می کند و هشدار می دهد که تا زمانی که قطر به شروط آنها تن ندهد، تحریم را برنخواهند داشت. این کشورهای تحریم کننده فکر می کردند که قطر به شروط آنها تن دهد اما به نظر می رسد که محاسبات آنها اشتباه بوده است.

آنچه سعودی‌ها نقطه قوت می دانستند، به سرعت در حال تضعیف شدن است زیرا دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهارات اولیه خود قطر را محکوم کرد اما رکس تیلرسون وزیر خارجه و جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا حمایت خود از قطر را به عنوان هم پیمان آمریکا ابراز داشتند.

به نوشته این پایگاه خبری-تحلیلی، قطر از حمایت ایران و ترکیه برای مقابله با محاصره خودش استفاده کرد و آنکارا نیروهای بیشتری را به نیروهای مستقر خود در دوحه افزود.

عربستان امید داشت که تحریم ها علیه قطر بر کویت و سلطان نشین عمان نیز تاثیر گذاشته و آنها را از ایران دور کند اما این امید شکست خورد؛ همانطور که تلاش‌های عربستان برای منزوی کردن تهران در منطقه به شکست انجامید.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار