کد خبر: ۲۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
نمایندگان کرمانشاه مطرح کردند:
نمایندگان کرمانشاه در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد، به تشریح خواسته‌های مردم استان پرداختند.
به گزارش آرانیوز، سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، گفت: متاسفانه کرمانشاه با وجود همه ظرفیت هایی که در بخش های مختلف دارد درگیر نرخ بالای بیکاری و ‌آسیب های اجتماعی ناشی از آن از جمله بزهکاری، طلاق و اعتیاد است.


عصو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، وجود معادن قیرطبیعی و سنگ تزئینی را جمله مزیت های کرمانشاه دانست و تاکید کرد: سنگ تزئینی ما به کشورهای اروپا صادر می شود، اما هنوز به خوبی روی آن کار نشده است.

به گفته این نماینده مجلس معادن قیرطبیعی استان که عمده آنها در گیلانغرب واقع شده هم شرایط خوبی ندارند و در حال ورشکستگی هستند.

جاسمی از مزیت های تجاری و بازرگانی استان یاد کرد و عنوان کرد: متاسفانه سهم کرمانشاه از بازار عراق دو درصد و سهم کشوری مانند ترکیه ۱۸ درصد است.

وی تصریح کرد: کرمانشاه با وجود مرزهای مهم نباید چنین سهم کمی از بازار عراق داشته باشد و تقاضا داریم با وجود این همه مزیت، کرمانشاه ویژه دیده شود.

این نماینده مجلس در ادامه خواستار توجه ویژه به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کرمانشاه شد و افزود: می‌توانیم با اتکا به ظرفیت‌های داخلی استان از جمله صنعت توریسم و مناطق ویژه اقتصادی شاهد تحقق این سیاست ها در کرمانشاه باشیم.

جاسمی در ادامه خواستار افزایش سهم کرمانشاه از سامانه گرمسیری شد و افزود: از دولت تقاضا داریم پذیرای مجمع نمایندگان استان کرمانشاه باشد که بتوانیم مسائل و مشکلات استان را در فرصت مناسب مطرح کنیم.

وی افزود: خوشبختانه در دیداری که اوایل امسال با معاون اول رئیس جمهور داشتیم، نگاه ایشان نسبت به کرمانشاه و ظرفیت های استان تغییر کرد.

نماینده کرمانشاه در مجلس در پایان با اشاره به پیوستن لایحه منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به سایر لوایح در مجلس، تاکید کرد: امیدواریم این لایحه در مجلس هم به تصویب نمایندگان برسد و شرایط اجرای آن فراهم شود.

دولت "بیکاری" کرمانشاه را ویژه ببیند

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست کرمانشاه را استانی با قابلیت کشاورزی دانست و گفت: متاسفانه اکنون به دلیل هزینه بالای کشاورزی و عدم پرداخت مطالبات کشاورزان، روستاهای ما در حالی خالی شدن هستند. هم اکنون کشاورزان تنها در سنقروکلیایی حدود ۴۵ میلیارد تومان طلب دارند که باید پرداخت شود.

حسینی کیا همچنین خواستار توجه ویژه به سرمایه گذاری در استان کرمانشاه شد و افزود: متاسفانه در این چهار سال باز هم کرمانشاه از نظر نرخ بیکاری در رتبه اول کشور باقی مانده است.

به گفته این نماینده مجلس، باید اعتبارات ویژه با نرخ پایین برای کمک به کاهش نرخ بیکاری استان در نظر گرفته شود.

توجه به تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب، پذیرفته شدن اسناد کشاورزان به عنوان وثیقه بانکی، توجه به وضعیت بافت‌های فرسوده، توجه به راه‌های روستایی و خصوصا جاده‌های شهرستان سنقروکلیایی، بهبود وضعیت ارتباطات و آنتن دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت در سنقر از دیگر خواسته‌های نماینده سنقر و کلیایی از دولت و معاون اول رئیس جمهور بود.

از کاهش سهم استان از سامانه "گرمسیری" گله مندیم

فرهاد تجری نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز در این نشست با اشاره به پتانسیل مطلوب مرز در استان، گفت: انتظار داریم دولت هرچه سریعتر برخی مرزهای استان را رسمی اعلام کرده و شرایط تجارت و صادرات بهتر و بیشتر در سومار و تیله کوه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه آوارگان جنگ تحمیلی سالهاست آماده برگشت به دیار خود هستند، بازسازی نفت شهر و روستاهای جدارمرزی استان را از دولت خواستار شد.

وی با اشاره به نزدیکی ایام اربعین گفت: انتظار است دولت درخصوص تامین زیرساخت‌ها برای تردد ۵۰۰ هزار زائر از مرز خسروی کمک ویژه داشته باشد.

نماینده قصرشیرین از کم شدن سهم استان از پروژه گرمسیری هم انتقاد کرد و افزود: هرچه  جلوتر می رویم از پر و بال طرح گرمسیری در استان زده می شود، به طوریکه از ۵۲ هزار هکتار به ۳۲ هزار هکتار  تنزل پیدا کرده و این یک ظلم در حق مردم استان است.

تجری همچنین از توقف روند احداث سد "کل کُش" انتقاد کرد و افزود: با وجود  پیشرفت ۲۵ درصدی اعلام شده این سد توجیه ندارد و تعطیل شده که انتظار داریم توجه ویژه ای به آن شود.

وی همچنین تاکید کرد: کوله بران و مرزنشینان استان نیازمند حمایت جدی دولت هستند.

اجرای طرح سامانه سردسیری را از دولت می خواهیم

احمد صفری نماینده کرمانشاه نیز در این نشست گفت: دولت تدبیر و امید اقدامات شایسته‌ای در استان به ثمر رسانده است.

وی با اشاره به نرخ بالای بیکاری استان گفت: باتوجه به این مسئله نیازمند تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات استان هستیم. از سال ۱۳۹۰ تاکنون اعتبارات مربوط به استانهای توسعه نیافته به کرمانشاه اختصاص نیافته و انتظار داریم توجه به این امر شود.

این نماینده مجلس اجرای طرح سامانه سردسیری را از نیازهای مهم استان عنوان کرد و افزود: همچنین اجرای سد بیستون٬ تامین آب شرب شهرهای هرسین و کرندغرب و همچنین رفع مشکل سیستم فاضلاب شهرهای کرمانشاه٬ روانسر و کرند از جمله خواسته‌های مهم ما از دولت است.

صفری تصریح کرد: در راستای رفع معضل بیکاری استان انتظار راه اندازی دو کارخانه بزرگ با اشتغالزایی حداقل پنج هزار نفر را از دولت داریم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تکمیل راه آهن کرمانشاه – خسروی، کاهش مالیات استان و تسریع در تکمیل پالایشگاه آناهیتا را از جمله خواسته‌ های مهم دیگر مردم استان عنوان کرد.
انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار