کد خبر: ۲۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
استاندار هرمزگان گفت: ایرلاین هرمز ایرلاین اختصاصی استان هرمزگان ثبت شد و در مرحله خرید هواپیما جهت آغاز فعالیت رسمی است.

به گزارش آرانیوز، جاسم جادری پنجشنبه شب در اجلاس روسا و نمایندگان انجمن های راهنمایان گردشگری سراسر کشور که در سالن اجتماعات هتل هرمز برگزار شد، بیان داشت: یکی از مشکلات مهم در کشور نوع نگاه به حوزه گردشگری است، گردشگری کشور با مشکل فرهنگی روبرو است. گردشگری یک امر فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و باید همه جانبه به آن نگریست.

وی عنوان کرد: صنعت گردشگری موتور محرک توسعه اقتصادی هر کشور و منطقه است. توجه ویژه به صنعت گردشگری موجب رونق صنعت، کشاورزی، صنایع دستی، ارتباطات خواهد شد.

جادری با بیان اینکه گردشگری یک صنعت سودآور در دنیا به حساب می آید، اظهارداشت: صنعت پر سود گردشگری در حال حاضر در اختیار هفت کشور دنیا است و امارات متحد عربی با محوریت دوبی جزو 4 کشور اول سودآوری در گردشگری است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت های اقامتی و در یک کلام تمام اقتصاد را می تواند متحول کند، ابرازداشت: سهم ما از گردشگری دنیا کمتر از یک دهم درصد است. امارات  ۴ درصد گردشگری دنیا را به خود اختصاص داده است و این یعنی ۴۰ برابر ایران است.

وی افزود: ایران جاذبه های تاریخی و جغرافیایی فراوانی دارد و باید روی این مسأله کار شود. در چشم انداز ۱۴۰۴ باید به دو درصد جذب گردشگر برسیم.

به گفته جادری، نباید از ورود گردشگر بترسیم که مبادا سبک زندگی مان را تغییر دهد. در برخی از شهرها گردشگران را فراری داده ایم و فراموش کرده ایم گردشگران بزرگ ترین مبلغان ما خواهند بود. اگر بخواهیم گردشگری رونق بگیرد، دولت باید پایش را از این ماجرا بیرون بکشد و کار را به بخش خصوصی واگذار کند.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغات در بحث گردشگری در اولویت خواهد بود و باید از ظرفیت رسانه های مختلف استفاده کرد، تصریح کرد: هرمزگان را بیشتر با قشم و کیش می شناسند این در حالی است که نقاط کمتر شناخته شده هرمزگان پتاسنیل های بسیار بیشتری نسبت به این اماکن دارند. گردشگری خارجی را مستقیما با افتتاح کشتی رانی عمان-بندرعباس راه اندازی کرده ایم.

جادری افزود:  ایرلاین هرمز ایرلاین اختصاصی استان هرمزگان است که به ثبت رسیده است و در مرحله خریداری هواپیما است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار