کد خبر: ۲۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: هم اکنون میزان طلب تامین اجتماعی از کارگاههای دولتی ، عمومی و تولیدی استان به 18هزار میلیارد ریال رسیده است و این رقم همچنان رو به افزایش است.

  به گزارش آرانیوز، محمود یارعلیزاده به مناسبت هفته تامین اجتماعی در نشست خبری افزود: با وجود اینکه به کارگاههای بدهکار تامین اجتماعی فرصت داده شده تا از مزایای بخشودگی جرائم دیرکرد استفاده کنند ولی تاکنون اقدام موثری برای تسویه حساب بدهی کارگاهها صورت نگرفته است.
وی گفت:از مجموع طلب کارگاهها به تامین اجتماعی استان ، یک هزار و 440میلیارد ریال مربوط به دستگاههای دولتی ، یک هزار و 750میلیارد ریال مربوط به شهرداری ها و چهار هزار و 500میلیارد ریال مربوط به 2 شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و کارون شوشتر بوده است.
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان ، تحریم ها ، شرایط اقلیمی ، حوادث غیرمترقبه ، نوسانات ارزی و برخی مشکلات کارگری را از مولفه های مشکل ساز کارگاههای استان در پرداخت نکردن حق بیمه عنوان کرد و افزود: از آنجایی که سازمان تامین اجتماعی ، مجموعه ای غیردولتی ، خودگردان و متکی به منابع درآمدی خود می باشد پرداخت نکردن به موقع حق بیمه کارگاهها به مثابه اختلال در گردش مالی این مجموعه و عدم انجام تعهدات قانونی به افراد زیرپوشش می باشد.

* 2.8میلیون خوزستانی زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: از مجموع جمعیت 4.6میلیون نفری استان ، 2.8میلیون نفر معادل 6درصد کل بیمه شده کشوری ، زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی خوزستان هستند و این استان از حیث جمعیت زیرپوشش در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.
وی گفت: از حیث تعداد مستمری بگیران در استان ، در رتبه چهارم کشوری هستیم و چنانچه بازنشستگان و مستمری بگیران بعد از بازنشستگی راهی استان های خوش آب و هوا نمی شدند ، استان خوزستان به لحاظ تعداد مستمری بگیران رتبه نخست کشور را داشت.
یارعلیزاده با بیان اینکه مستمری بگیران استان یک درصد بیشتر از پرداخت کنندگان بیمه هستند از این رو ضریب پوششی در استان بسیار پائین است افزود:برای هر سازمان بیمه گری باید 6نفر بیمه بپردازند تا یک نفر خدمات دریافت کند.

*تقاضای بازنشستگی پیش از موعد در استان رو به افزایش است
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در این نشست خبری گفت: تقاضای بازنشستگی پیش از موعد در استان به دلایل مختلف به خصوص شرایط اقلیمی رو به افزایش است.
وی گفت: در سال 1383 برای 13هزار و 764نفر مستمری و حقوق بازنشستگی برقرار شده که این تعداد در سال 1394 حدود 15هزار و 400نفر و در سال 1395 حدود 16هزار و 162 نفر بوده که از حیث برقراری مستمری در کشور در رتبه چهارم کشوری هستیم.
یارعلیزاده تصریح کرد: حدود 40درصد افراد مستمری بگیر و بازنشسته استان بین سنین 45تا 49سال قرار دارند و 2.3درصد مستمری بگیران مجرد هستند.
وی گفت: در هیچ کجای دنیا سن بازنشستگی و مستمری بگیر این قدر پائین نیست و این فشار بر منابع درآمدی سازمان را به شدت افزایش داده است.

* بعداز تهران بیشترین مراکز درمانی تامین اجتماعی در خوزستان است
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان در این نشست خبری مشترک با بیان اینکه بعد از تهران بیشترین تعداد مراکز درمانی تامین اجتماعی در خوزستان فعال است افزود:هم اکنون 6 بیمارستان ، 25مرکز درمانی(سرپایی) و یک بیمارستان هیات مدیره ای(بیمارستان تازه تاسیس امیرکبیر اهواز) وجود دارد.
صادق جلیلی گفت: بیمارستان تامین اجتماعی دزفول با 48درصد پیشرفت فیزیکی و بیمارستان آبادان با 60درصد پیشرفت در حال ساخت است که امیدواریم با اتمام این دو طرح بزرگ درمانی ضریب ارائه خدمات درمانی به افراد زیرپوشش تامین اجتماعی به صورت متوازن تری صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 500تخت فعال بیمارستانی تامین اجتماعی در استان وجود دارد گفت: پارسال در مجموع 5.7نفر در مراکز بیمارستانی و درمانی معاینه شده و خدمات دریافت کردند.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان به خرید خدمات درمانی و پزشکی 2 هزار و 200موسسه طرف قرارداد با تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت:این مدیریت در سال گذشته در بخش درمان غیرمستقیم هشت هزار و 240میلیارد ریال و در بخش درمان مستقیم سه هزار و 730میلیارد ریال هزینه کرده است.

* توسعه آی تی و حذف دفترچه های درمانی
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه در سال های اخیر نهضت آی تی در ساختار اجرایی و اداری مدیریت درمان تامین اجتماعی استان شکل گرفته است افزود:حذف دفترچه درمانی در مراکز ملکی و ارجاع نسخ به شیوه اتوماسیون بخشی از نهضت آی تی (IT) در مراکز درمانی بوده است.
وی گفت: با شکل گیری پرونده الکترونیکی پزشکی مراجعه کنندگان ، ضمن اطلاع و اشرافیت به روند درمانی بیمار ، از اتلاف وقت مراجعه کنندگان جلوگیری و نسخ کاغذی نیز به طور کامل حذف شد.
جلیلی ارتقا هتلینگ بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز و بیمارستان مسجدسلیمان را از دیگر اقدام های موثر به منظور جلب رضایت مراجعه کنندگان بیان کرد و گفت:امسال 72میلیارد ریال برا بهبود وضعیت مراکز بستری مراکز درمانی زیرپوشش هزینه می شود.

*بخش مهمی از طرح تحول نظام سلامت را تامین اجتماعی به دوش کشید
مدیردرمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: بخش مهمی از طرح تحول نظام سلامت را تامین اجتماعی به دوش کشید به طوری که قبل اجرای این طرح در سال 1392 هزینه های غیرمستقیم این مدیریت سه هزار میلیارد ریال بود که این رقم بعداز اجرای طرح تحول ، به هشت هزار و240میلیارد ریال در سال 1395 رسید.
وی به ضرورت خدمت رسانی بیشتر به خانواده تامین اجتماعی در استان اشاره کرد و گفت:در این راستا امسال سه درمانگاه را دو نوبته خواهیم کرد و درمانگاه شهرستان باوی(ملاثانی) نیز فعال خواهد شد.
جلیلی از تلاش برای راه اندازی بیمارستان تازه تاسیس امیرکبیر خبر داد و گفت: علت تاخیر در بهره برداری از این بیمارستان ، برخی تغییرات در بیمارستان در راستای تائیدیه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است ولی تلاش می کنیم با راه اندازی داروخانه توسط بخش خصوصی ، بخش درمان سرپایی این بیمارستان نیز راه اندازی شود.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان همچنین گفت: تلاش شده با حمایت نمایندگان مردم در مجلس ، بتوانیم خدمات درمانی را به مناطق محروم همچون رامشیر ، حمیدیه و هندیجان برسانیم.
جلیلی در ادامه خرید کالاها و تولیدات داخلی و استانی مورد نیاز مراکز درمانی رابا هدف حمایت از اشتغال جوانان و رونق اقتصاد استان ارزیابی کرد و گفت:توجه به اقتصاد مقاومتی در راستای فرمایش های مقام معظم رهبری صورت می گیرد.

*89درصد منابع پرداخت استان از محل حق بیمه است
مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان در ادامه این نشست خبری گفت:89درصد منابع پرداختی از محل دریافت حق بیمه از کارگاهها است.
یارعلیزاده بیان کرد:در سال 1395 به طور متوسط پنج هزار و 630میلیارد ریال پرداختی به مستمری بگیران و بازنشستگان استان داشتیم که 2.6درصد نسبت دریافتی های بیمه مثبت بوده است که این رقم بسیار ناچیز است.
وی گفت: 96درصد مصارف تامین اجتماعی خوزستان ، تعهدات قانونی بوده است.
یارعلیزاده در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص تقاضای زیاد کارکنان برای انتقال به مناطق دیگر کشور گفت: این یک واقعیت است که نیروهای کارآمد پس از چند سال خدمت در استان ، به سایر استان های کشور مهاجرت می کنند و این نشان دهنده فقدان انگیزه های ماندگاری در استان با توجه به شرایط سخت آب و هوایی است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار