کد خبر: ۲۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
کلاس «تحلیل مجموعه عکس و درآمدی بر نظریه های عکاسی» در ۱۰ جلسه ی 2 ساعته برگزار می شود.
به گزارش آرانیوز، موسسه فرهنگی و هنری باغچه، کلاس حضوری «تحلیل مجموعه عکس و درآمدی بر نظریه های عکاسی» را برای اولین بار در استان خوزستان برگزار می‌کند.

وسام میناوی مدرس این دوره اظهار کرد: هدف از دوره مذکور، ارائۀ پژوهشی عمیق در باب نقادی عکاسی امروز است، که در خلال آن هنرجویان بتوانند با به کار بستن تفکر انتقادی، توانایی لازم برای تجزیه و تحلیل آثار عکاسانه را کسب کنند.

وی افزود: در کنار هدف یاد شده، تلاش خواهد شد به این مسئله پرداخته شود که باورهای شخصی و ارزش های فرهنگی در بستر ساختارهای اجتماعی، چگونه و تا چه اندازه در عکاسی تاثیرگذار بوده و بیان و بازنمایی شده اند.

میناوی بیان کرد: به طور خلاصه، هدف آن خواهد بود که شرکت کنندگان در دوره، به درکی درست و جامع از اندیشۀ انتقادی مدرن و تاثیرات عکاسی بر جامعه و فرهنگ دست یابند. به این ترتیب، از آنها انتظار می رود که در پایان دوره مهارت های تفکر انتقادی را دربارۀ تصاویر اِعمال کنند و صرفا به مهارت عکاسی خود قانع نباشند.

وی گفت: فارغ التحصیلان این دوره می توانند نمادگرایی، اشارات ضمنیِ فرهنگی و معانی تصاویر را تفسیر و همچنین تاثیرات عکاسی بر فرهنگ را بررسی کنند.

ميناوي خاطر نشان كرد: هنرمند عكاس با استفاده از نظريه هاي زيباشناسي مختلف و تأثيرات آنها بر هنر عكاسي، مباحث و دلايلي روشن براي تحليل انتقادي فرهنگ و رسانه ها اقامه خواهد كرد.

لازم به ذکر است که این دوره برای ارائه در ده جلسه پیش بینی شده است، اما با توجه به گستردگی مباحث، امکان ادامۀ آن طی یک دورۀ تکمیلی نیز وجود دارد.

موسسه فرهنگی هنری باغچه طی سال های گذشته با برگزاری نشست های رایگان، دوره ها و ورکشاپ های آموزشی در زمینه های عکاسی، گرافیک، ادبیات و سینما بعنوان یکی از پیشروان اصلی هنر در خوزستان بشمار می رود.

انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار