کد خبر: ۲۵۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شعار حج ۹۶ را «حج؛ معنویت، اقتدارملی ، همبستگی اسلامی» اعلام کرد.
به گزارش آرانیوز،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، پس از بررسی‌های کارشناسی و تأیید نماینده‌ ولی فقیه در امور حج و زیارت، شعار حج ۹۶ «حج ؛ معنویت ، اقتدارملی ، همبستگی اسلامی» اعلام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با تبیین اهداف شعار حج ۹۶ اظهار داشت: این شعار بیانگر مهمترین فلسفه الهی، سیاسی و اجتماعی حج و وظیفه زائر در قبال رابطه خود با خدا و رابطه خود با سایر زائران است.

وی ادامه داد: معنویت به عنوان یکی از مهمترین کلید واژه‌های شعار حج امسال انتخاب شده و زائران ما باید از فرصت این سفر برای کسب و ارتقای معنویت، تقویت معرفت و مکارم اخلاق استفاده کنند.

وی درباره انتخاب واژه اقتدار ملی افزود: بهترین توشه سفر حج، تقویت اقتدار ملت ایران و توسعه فرهنگ دینی و مردم سالاری، اعتلای جایگاه جمهوری اسلامی در منطقه و بویژه در ارتباط با همسایگان عرب است.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر با اشاره به اینکه حج فرصت همفکری امت اسلامی درباره مهمترین چالش‌های جهان اسلام را نیز فراهم می آورد، اظهار داشت: واژه همبستگی اسلامی حاوی جهت‌گیری وحدت و تقریب پیروان مذاهب اسلامی است که یکی از مهمترین رسالت های حاجیان بویژه علما و فرهیختگان دراین سفر الهی است.

وی ادامه داد: نمایش شکوه، عزت و اقتدار اسلامی در پرتو توجه به ارزش‌های دینی و تقویت روحیه امید و باور به توانمندی مردم در کلیه کشورهای اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در پایان از زائران ایرانی خواست ضمن مشارکت گسترده، منسجم و منظم در نمازهای جماعت در حرمین شریفین، نسبت به تقویت عزت و شأن کشور، انقلاب و مذهب تشیع در رفتاربا زائران کشورهای اسلامی اهتمام ورزند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار