کد خبر: ۲۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
به گزارش آرانیوز (اختصاصی)، حسام الدین باشی زاده پیش از ظهر امروز دوشنبه در دیدار با آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تبریک ماه مبارک رمضان در خصوص بیانات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۶، سال جدید را سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال» نامگذاری کردند. با نگاهی به روند نامگذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری به خصوص در دو سال گذشته می‌توان به اهمیت موضوع اقتصاد و اقتصاد مقاومتی پی برد. رهبر معظم انقلاب بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را نامگذاری کردند که به دلیل اجرایی نشدن آن امسال را «اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال» نامیدند.

وی افزود: بانک قرض الحسنه رسالت در همین راستا اقداماتی جهت بهبود اقتصاد و ایجاد اشتغال در مناطق محروم خوزستان را در دستور کار خود قرار داده است که برخی از برنامه های خود را به مرحله اجرا رسانده است.

مدیریت بانک قرض الحسنه رسالت خوزستان بیان کرد: در شهرستان هویزه به عنوان پایلوت کشوری و شهرستان لالی برمحورمالی قرض الحسنه ایجاد اشتغال خانگی را به مرحله اجرا رسانده ایم.

وی عنوان کرد: با همکاری شرکت فولاد اکسین در راستای تولید لباس کار برای کارمندان این شرکت که توسط زنان بی سرپرست و بدسرپرست شهرستان هویزه با کیفیت بالا و قیمت پایین تر را تولید خواهیم کرد.

باشی زاده گفت: کمپ های نفتی روزانه نان مصرفی خود را از اهواز تهیه می کردند که با توافقات انجام شده از این پس این نان در خانه های هویزه تولید خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با توافقات انجام شده با سردار اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان لباس کار این ارگان نیزدرخانه های هویزه و لالی با ایجاد کانون قرض الحسنه خانگی تولید خواهند شد.

مدیریت بانک قرض الحسنه رسالت تصریح کرد: موارد مذکور بخشی از فعالیت های بانک قرض الحسنه رسالت در راستای رهنمودهای رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی است که تا این زمان به انجام رسانده ایم.

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو توسعه تولید داخلی و توجه به اشتغال است


همچنین در این دیدار آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: خدمتگزاران به مردم از مقام و منزلتی والا در نزد خداوند متعال برخوردارند.

وی افزود: باید کاری کرد سیستم اقتصاد اسلامی را گسترش و غالب بر افکارغربی برخی مسئولین کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: قانون بانکداری بدون ربا در حقیقت رنگ و بوی اسلامی دادن به نهادی بنام بانک بود که در اسلام جزو نهادهای تعریف شده نبوده و از تحمیل های دنیای مدرن به زندگی بشری می باشد. دادن این رنگ  و بو، نه از بابت استحباب، بلکه از ملزومات و از بابت دوری از محرمات الهی در باب اقتصاد بوده است.

آیت الله شفیعی خاطر نشان کرد: دوری از بانکداری ربوی و جلوگیری از ترویج ربا در جامعه از ویژگی های مهم بانک های خدمتگزار و اسلامی است و امید است با تلاش های بیشتر شاهد تجلی بیش از پیش بانکداری اسلامی در کشور باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده مردم از خدمات نوین بانکی درباره پرداخت وام های بدون سود فقط با کارمزد دو درصد در کشور و استان و در این زمان ایجاد اشتغال خانگی در مناطق محروم استان توسط بانک قرض الحسنه رسالت می توان امیدوار به بانک داری اجتماعی و تقویت کننده اقتصاد مقاومتی در سطح عموم مردم کشور بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد: از سوی دیگر، زمانی که قرض الحسنه در کشور رواج یابد، سنجش نیاز افراد به پول نیز بر پایه نیازهای واقعی آنها صورت می گیرد. در نتیجه این موضوع، از اعطای بی حساب و کتاب وام های کلان برای استفاده و بهره برداری از اهداف غیر ضروری یا غیر واقعی اجتناب شده و در نتیجه این فعل و انفعال، از میزان فساد اقتصادی در کشور به صورتی جدی کاسته خواهد شد.

لازم به ذکر است در پایان این دیدار آیت الله شفیعی در راستای خدمات مطلوب باشی زاده مدیریت بانک قرض الحسنه در جهت گسترش همکاری قرض الحسنه در سطح استان تقدیر و تشکر کرد.











انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار