کد خبر: ۲۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
نماینده ادوار مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی؛
نماینده ادوار مسجد سلیمان گفت: باید روحیه مطالبه گری را در مجموعه نخبگان شهری جا بیاندازیم تا برای کمک به این شهر از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
به گزارش آرانیوز، اسماعیل جلیلی اظهار کرد: ۵ خرداد دغدغه و مطالبه جدی همه علاقمندان به مسجدسلیمان است. هر چند که خاستگاه نفت، مسجدسلیمان است اما همواره دو دیدگاه موافق و مخالف در اين بخش توسط دلسوزان و کارشناسان حوزه اقتصاد ملی مطرح بود.

وی افزود: یکی نفت را نغمت و نکبت می دانست و دیگری به نفت به عنوان یک موهبت الهی نگاه می کرد که می تواند منشاء تحول و رشد اقتصاد و اشتغال باشد و این ادامه داشت تا زمانى که سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری تبیین شد، آن بخشی که نفت به عنوان رانت اقتصادی برای تحکیم رفتار استبدادی استفاده می شد را نفی و جایی که این موهبت الهی برای توسعه زیرساخت های کشور مورد استفاده قرار می گرفت را مثبت خواندند.

جلیلی ادامه داد: نفت می تواند به رشد و توسعه و آینده ما کمک کند مشروط بر این که از آن برای نسل موجود و آینده به نحو مطلوب بهره برداری کنیم.

نماینده ادوار مسجد سلیمان گفت: باید روحیه مطالبه گری را در مجموعه نخبگان شهری جا بیاندازیم تا برای کمک به این شهر از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

جلیلی اظهار داشت: باید این واقعیت را پذیرفت که امروز سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مانع جدی سرمایه گزاری های دولتی شده است پس باید بتوانیم از ظرفیت های موجود مثل پتروشيمى، پالايشگاه، انرژى، آب و كشاورزى به بهترین نحو استفاده کنیم چرا که سرمایه گزاری برای توسعه زیر ساخت ها تنها راه برون رفت از شرایطی است که به آن گرفتاریم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بخواهیم یا نخواهیم نفت در این شهرستان فوران کرد، صنعت آن بنیان گذاشته شد و ما باید به عنوان مطالبه گران منطقه ای تلاش کنیم از این ظرفیت برای توسعه آینده بهره بگیریم، نه اينكه آن را نكبت بدانيم. گاهى آدم تعجب ميكند كه برخى مسئولين بجاى اينكه دنبال مطالبات مردم از درآمدهاى نفت باشند، خود از خانه و امتيازات ويژه نفت استفاده ميكند بعد هم بر عليه آن سخن ميگويد.

وی بیان کرد: امروز روز اقتصاد نرم و دانش بنیان است. وقتی موزه نفت در مسجدسلیمان پایه گذاری می شود ظرفیت حاصله بر اقتصاد منطقه و مردم تاثير گذار خواهد بود، ما چاره ای نداریم به جز این که تمرکز و توجه خود را به سمت توسعه زیرساخت ها و ایجاد شرایطی که بخش خصوصی بتواند در شهر سرمایه گزاری کند ببریم.

جلیلی گفت: اگر اراده ی جمعی بین همه گروهها و دلسوزان شهر ایجاد نشود این امکان حاصل نخواهد شد. چرا که هیچ سرمایه گزاری در شرایط آشفته و بی اعتمادی حاضر به سرمایه گزاری نیست. همه باید فارغ از جریانات فکری مختلف حول محور توسعه برای این شهر تلاش کنیم و مطالبات خودمان را از حوزه شخصی و شهرى به حوزه وزارتی و ملى منتقل کنیم.

وی عنوان کرد: مهم این است که اراده جمعی ما بر این اصل استوار شود. در طول ۴ سال خدمتم نگاهم به جزء این رویکرد به چیز دیگری نبود اگر چه اشتباهات هم وجود داشت.

نماینده ادوار مسجد سلیمان ادامه داد: اعتباراتی را که تلاش کردیم برای توسعه و توازن منطقه ای در اختیار حوزه انتخابیه قرار بدهیم بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

جلیلی افزود: همدلی و همزبانی موقعی مؤثر است که بتواند به نتایج مثبت برای زندگی مردم و آينده جامعه منتج شود. همدلی و همزبانی که برخى مسئولين پيشنهاد ميدهند كه با هم باشيم با هم ببندیم و با هم تقسیم کنیم خيانت به مردم، كشور و سر آغاز فساد خواهد بود.

وی بیان کرد: ما هنوز تا شاخص های زندگی عزت مندانه و با کرامت در این شهر فاصله داریم اما خوشبختانه روحیه ی مطالبه گری در حوزه اجتماعی بالا رفته است این مطالبه گری بن مایه نقد ما خواهد بود، اگر کسی ما را نقد کرد نباید ناراحت شویم.

 جلیلی گفت: امروز فرقی نمی کند اصلاح طلب یا اصولگرا باشیم مهم این است برای مسئولیتی که پذیرفتیم تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار