کد خبر: ۲۵۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
مناظره های انتخاباتی این دوره ریاست جمهوری با تنش های زیادی روبرو بود اما کار به مناظره ها خاتمه پیدا نکرد و برگزاری انتخابات نیز حاشیه های زیادی را به دنبال داشت از کم آمدن برگ تعرفه های انتخاباتی گرفته تا رای نگرفتن از روستاییان و خرید رای ها برای یکی از کاندیداها به صورت گسترده.

به گزارش آرانیوز، این اتفاقات در شبکه های مجازی نیز جنجال زیادی را به پا کرد بیشترین واکنش ها مربوط به تهدید مردم به قطع شدن بودجه آنان در صورت رای ندادن به کاندیدای مورد نظر مسئولین، دادن وام 10 میلیونی به ده دارها در آستانه انتخابات، کم بود تعرفه های انتخاباتی در مراکز خاص و شهر های خاصی، رای نگرفتن از بیش از 3 میلیون ایرانیی که ساعت ها در صف رای بودند و مهر نکردن خیلی از تعرفه های انتخاباتی که موجب باطل شدن آنها شد.

اتخابات شورا ها نیز حواشی زیادی را به دنبال داشت که موجب اعتراض گسترده مردم و کاندیداها شد تا جایی که حتی یکی از کاندیدا ها تهدید به خود سوزی برای روشن شدن مسئله تعداد آرا کرد.

حال برای دانستن اینکه این قضایا تا چه حد صحت داشته و به واقعیت نزدیک است باید تا مشخص شدن نتیجه تحقیقات شورای نگهبان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات منتظر ماند. قوه قضاییه نیز با اعلام اینکه تمام شکایات را به طور کامل بررسی میکند تصریح کرد که با متخلفان بدون در نظر گرفتن سمتشان برخورد میشود.

در بین کاندیداهای ریاست جمهوری نیز آقای رئیسی تا کنون چند مورد شکایت در مورد تخلفات انتخاباتی با مستنداتی ارائه کرده است که باید منتظر نتیجه تحقیقات مراجع رسمی ماند.

 اقای علی نیکزاد رئیس ستاد مرکزی سید ابراهیم رئیسی در نامه‌ای به حجت‌الاسلام منتظری، خواستار رسیدگی دادستان کل کشور به تخلفات گسترده در برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

 به گزارش «نسیم آنلاین»، آقای نیکزاد در نامه ای به حجت الاسلام منتظری، خواستار رسیدگی دادستان کل کشور به تخلفات گسترده در برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

به همراه این نامه یک جلد گزارش مستند به ضمیمه گزیده ای از تخلفات و یک حلقه DVD حاوی صدها مورد عکس و فیلم در این زمینه برای قوه قضائیه ارسال شده است.

پیش از این سید ابراهیم رئیسی در نامه ای به آیت الله احمد جنتی ، ضمن ابراز اعتماد و اطمینان به شورای نگهبان ، خواستار رسیدگی به برخی تخلفات در قبل و حین برگزاری انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه شده و به همراه این نامه ۳ صفحه ای ، صدها صفحه مستند را در چندین مجلد برای شورای نگهبان ارسال کرده بود.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار