کد خبر: ۲۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصل بی طرفی صدا و سیما در هنگام انتخابات، گفت: رسانه ملی وظیفه دارد تا مردم را برای مشارکت حداکثری و حضور در امر انتخابات تشویق کند.
به گزارش آرانیوز، سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به این که صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی باید فرصت و شرایط یکسانی را برای همه گروه‌ها و سلایق در نظر بگیرد، گفت: صدا و سیما طبق اصل 175 قانون اساسی باید بی طرفی خود را مد نظر داشته باشد و در این برهه مسائل را بیان و شفاف مطرح کند.

وی تاکید کرد: در واقع رسانه ملی باید از تبلیغات برای شخص خاص یا حزبی خودداری کند زیرا این گونه اقدامات بر مردم اثرات معکوس گذاشته و نتیجه منفی دارد، البته اگر به یک کاندیدایی فرصت برای ارائه نظرات داده می‌شود به همان اندازه نیز این حق برای سایر کاندیداها نیز در نظر گرفته شود هر چند بی طرفی کار آسانی نیست.

این عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر این که مردم از صدا و سیما انتظار دارند که در قامت یک رسانه ملی بی طرف باشد، اظهار کرد: در مورد مساله انتخابات انتظار می رود که رسانه ملی با در نظر گرفتن برنامه‌هایی مردم را برای حضور در پای صندوق‌های رأی و مشارکت حداکثری در سطح جامعه تشویق کند ضمن این که در مناظره‌ها نیز بی طرف باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: در واقع صدا و سیما باید برابر رسالت و وظیفه ذاتی خود فراجناحی عمل کند، این اصل رعایت بیطرفی نه تنها در قانون اساسی تصریح شده است، بلکه برابر تفسیر و نظر امام رضوان الله تعالی علیه و رهبری معظم نیز است.

وی گفت: در شأن رسانه ملی که از بودجه بیت المال و مردم ارتزاق می ‌کند نیست که شأن و منزلت خود را در حد رسانه و ارگان و بوق تبلیغاتی یک حزب، دسته و یا گروه و یا جناح تنزل بدهد، لذا امیدوإرم همه مسئولین رسانه ملی در همه شبکه های داخلی و خارجی آن، نه با شعار، بلکه در عمل ثابت نمایند که به اصل ١٧٥ قانون اساسی، خواست و نظر امام راحل، مقام معظم رهبری و ملت ایران اسلامی پایبند بوده و به رسالت أصلی خود یعنی دعوت بیطرفانه مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات عمل کنند تا مردم تشویق و ترغیب شوند در این امر خطیر حتما مشارکت حداکثری داشته باشند.


انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار