کد خبر: ۲۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
آیت الله صدیقی در نماز جمعه تهران:
خطیب نماز جمعه تهران، با تاکید بر اینکه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بود، گفت: مردم حل مسئله رکود، گرانی، بیکاری، تبعیض و اعتیاد را از مسئولان مطالبه دارند.

به گزارش آرانیوز، آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز پایتخت با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: مردم با حضور اعجاب‌انگیز خود هم نشان دادند که منتظر قدوم مبارک حضرت امام زمان (عج) هستند و هم به دهان یاوه‌گویان مشت محکمی زدند و مواجهه عملی کردند.

وی تصریح کرد: امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن از جهت حضور مردم یک افزایش چشمگیر کمی داشت و بخصوص در شهرستان‌هایی مانند شیراز، قم، یزد و مهاباد، این حضور نسبت به سال‌های گذشته بسیار زیادتر بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این افزایش حضور، پیام‌های بسیاری دارد، ادامه داد: یکی از این پیام‌ها این است که همان دستی را که مردم را در انقلاب مقاومت بخشید که از توپ و تانک نترسیدند و در هشت سال دفاع مقدس نیز پیر و جوان در صحنه نبرد حضور یافتند، همان دست انقلاب را حفظ می‌کند.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه دشمن به عظمت حضور مردم اعتراف کرد، اظهار داشت: انقلاب مردم یک انقلاب فقاهتی و حسینی است که با رهبری صاحب ولایت رخ داده و اگر مردم چنین حضوری دارند، معنایش این است که ما خودمان انقلاب کردیم و سپر انقلاب و صاحب آن هستیم، اما معنایش این نیست که از مسئولان گلایه نداریم.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: مردم حل مسئله رکود، گرانی، بیکاری، تبعیض و اعتیاد را از مسئولان مطالبه دارند.

وی همچنین با اشاره به مطرح شدن موضوع «آشتی ملی» از سوی برخی گروه‌های سیاسی، گفت: عده‌ای که در فتنه حضور داشتند و هنوز هم می‌خواهند اعلام موجودیت کنند، باز هم زبانشان دراز شده و از آشتی ملی می‌گویند؛ وقتی جوانان و نوجوانان عزیزی که امام (ره) و دفاع‌مقدس و سال‌های ۵۶ و ۵۷ را ندیده‌اند، در سرمای هوا و در یک حضور حماسی عاشقانه در کنار مردم حاضر می‌شوند، چه کسی با چه کسی قهر است و می‌خواهد آشتی کند!؟

آیت‌الله صدیقی در ادامه با بیان اینکه اگر دنیا با ما نمی‌جنگند، توان این را در خودش نمی‌بیند، گفت: البته اگر دشمن به ما حمله کند، ملت ما یک ملت جنگی است و تا آخر ایستاده است.

وی افزود: اگر آمریکا و دنیای استکبار به ما حمله نمی‌کنند، نتیجه اقتدار و روحیه جهاد ماست؛ آنها از این روحیه ایثارگرانه و شهادت‌طلبانه و قدرت نظامی ما که رتبه هفتم دنیا را دارد، می‌ترسند، لذا می‌خواهند افکار ما را به برجامی که هیچ خاصیتی نداشت، معطوف کنند و ما را از جنگ اقتصادی و فرهنگی غافل کنند.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: بر مسئولان واجب است که خواسته‌های مردمی که در ۲۲ بهمن به صحنه آمدند و به شما دلگرمی دارند، حساسیت نشان دهند؛ مردم به جیبشان و به جوان‌های بیکار در خانه نگاه می‌کنند و خجالت می‌کشند، اما آمارهای مسئولان باید در زندگی مردم احساس شود.

حکومت بحرین راه شاه ایران را نرود

آیت‌الله صدیقی در ادامه با اشاره به تداوم جنایات رژیم آل‌خلیفه علیه مردم بحرین، گفت: مردم بحرین محکم‌تر و آتشین‌تر از سال‌های قبل به صحنه آمده‌اند و جان به کف گرفته‌اند؛ به حکومت آل‌خلیفه می‌گویم که راه شاه ایران را نروید و به مردم خود احترام بگذارید.

وی تصریح کرد: مردم بحرین یک حق رأی و استقلال می‌خواهند و استبداد را نمی‌پذیرند؛ اینها پیروزند و شما هم که ظلم می‌کنید، حتماً در برابر خداوند و بشریت مغضوب هستید.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به افزایش جنایات عربستان سعودی در یمن، خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد مراکز بهداشتی درمانی یمن را نابود کرده‌اند و اخیراً نیز مجلس عزای بانوان را بمباران کردند.

آیت‌الله صدیقی اظهار داشت: لعنت بر این سازمان ملل؛ چه رسوایی بالاتر از این که از عربستان رشوه می‌گیرند و نام آن را از فهرست رژیم‌های کودک‌کش خارج می‌کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار